Vraag

wat gebeurt er als je ouders scheiden?

  • 27 June 2022
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoi, ik ben 12 jaar en had een vraag over scheidende ouders.  De laatste tijd heb ik door dat mijn ouders veel ruzie hebben en ik ben bang dat ze gaan scheiden. Alleen wat gebeurt er als ze scheiden? Wat voor rechten heb ik? Waar moet ik wonen als ze scheiden?

alvast bedankt voor de reacties!
 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ruzie betekent niet altijd dat ze gaan scheiden misschien stoppen ze uiteindelijk met ruzie maken en als ze toch gaan scheiden weet ik niet of jij mag kiezen wat je gaat wonen  

Reputatie 4
Badge +4

Hey @Isabellie 

Ik verwacht dat door alleen maar ruzie je ouders niet gaan scheiden. Maar áls ze scheiden, mag je zelf kiezen bij wie je woont.

Groet @Socrates 

Badge

Hallo,

Als je ouders gaan scheiden dan is dat erg vervelend. Maar soms is dat beter dan altijd ruzie in huis. Weet wel dat het niet jouw fout is, je bent nog maar een kind. 

Ik kan je niet helemaal vertellen wat er meestal gebeurt want elke situatie is anders natuurlijk. Maar meestal komt er dan een wissel regeling. Bijvoorbeeld de ene week ben je bij je moeder en de andere week bij je vader. 
 

Als je ouders gaan scheiden probeer wel met iemand erover te praten. Bijvoorbeeld een docent of iemand anders die je vertrouwd. 

Reputatie 2
Badge

Hoi, mijn ouders zijn ook al gescheiden sinds ik 6 was. Ik was nog jong dus is het door hun bepaald bij wie ik ging wonen. Ik denk ik jou geval dat het in overleg gaat gebeuren. Gaan je ouders ver uit elkaar wonen zal het bijvoorbeeld alleen weekenden ben de ene wonen ze dichter bij elkaar kan het om en om. Nu zou ik proberen te praten met een van de twee of beide over de situatie. Als ze toch gaan scheiden zul jij ook je draai vinden en je leven weer oppakken. 

Veel sterkte!!

Gr kattenmens

Badge

mijn ouders zijn ook gescheiden wat er eigelijk gebeurt is je ouders gaan scheiden dan moeten ze daarvoor papieren tekenen en gaan ze meestal niet meer bij elkaar wonen dan licht er ook aan wie of julie dan allemaal uit huis gaan of maar een van julie zoals je vader die gaat dan ergens anders wonen en jij wisselt dan bijvoorbeeld om de week van huis  een week bij je moeder en dan de andere week weer 1 week bij je vader en zo wisselt het af maar soms kunnen volwassen het niet goed met elkaar vinden en daarom passen ze niet goed bij elkaar en gaan ze allebij apart hun leven lijden ik hoop dat dit je helpt 

Reageer