Vraag

Wanneer kunnen je ouders je uit huis plaatsen?

  • 17 November 2022
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Badge

Wanneer kunnen je ouders je uit huis plaatsen? Want me moeder zegt dat ze me niet meer aan kan. Ik maak me zorgen nu. Want ik wil echt niet naar gesloten jeugdzorg ofzo. Toch ik wil ergens wel weg want ik voel me echt niet fijn thuis nu. Weet iemand wat er moet gebeuren dat er een kind uit huis word geplaatst?


4 reacties

Reputatie 5
Badge +3

hoe oud ben je? 

ik weet niet wat er gebeurd als je uit huis word gezet 

en dat je al helemaal niet naar de gesloten jeugdzorg wil kan je er miss met je moeder over praten

en heb je noch een vader

Badge

Hee, ik herken dit super erg, ik word thuis ook gillend gek. Heb er al met vrienden en school over gehad, ik werk bij de appie en mn teamleiders weten er nu ook al van, dus maak het ten eerste bespreekbaar met iemand die je vertrouwd. Ik heb nu de tip gekregen om het nog n maandje af te wachten en dan echt stappen te ondernemen. Je hoeft volgensmij niet naar gesloten jeugdzorg, er bestaan ook pleeggezinnen of gezinshuizen :) 

succes xx

Reputatie 7
Badge +17

Heb het even opgezocht. Uithuisplaatsing gebeurt niet zomaar en kan alleen via de rechter. Je ouders kunnen je dus niet zomaar uit huis zetten. Via de link kun je er meer over lezen.

https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/uit-huis/uithuisplaatsing

(Onnodige quotes verwijderd)

Hey

ik zit zelf in jeugdzorg 

Je moeder kan je niet uit huis zetten want dat is onterven en dat is illegaal in Nederland alleen jeugdzorg kan zo beslissing maken maar dan moet jou gedrag agressief zij of dat je totaal niet luistert naar wat je ouders zeggen maar ze zetten je niet in een pleeggezin als je moeder dat wilt
 

en een gesloten inrichting kom je alleen als je met criminele activiteiten bezig bent of gewoon echt niet te handelen bent dus als je de gaten in de muur ramt

 

dus maak je geen zorgen jij gaat nergens heen 

en als je het gevoel hebt dat de thuis situatie bij jou niet goed gaat kan je contact opnemen met www.veiligthuis.nl die voeren dan een onderzoek uit naar hoe de thuissituatie is 

 

 

groetjes 

Reageer