Vraag

Vroeger geslagen en last van

  • 6 July 2018
  • 1 reactie
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, vroeger nadat m'n ouders gescheiden waren (was 2 toen ze gingen scheiden) had ik vaak ruzie met m'n vader. Hij ging dan tegen me schreeuwen en ging me slaan en schoppen. Ik ben hierdoor best bang voor m geworden. Hij schold me dan altijd uit in t Marokkaans (hij is Marokkaans maar ik kan t ni spreken) hij is naar iemand geweest die m hielp met z'n woede en hij schopt en slaat niet meer maar z'n woede zelf en t schreeuwen en schelden is niet minder erg geworden. Elke x als k ruzie met m heb denk k in m'n hoofd: 'sla me dan, ik weet dat je dat wil, sla me maar zo hard dat k bewusteloos ben en ff rust krijg van je gezeik.' Hij heeft ook vaak ruzie met z'n vriendin en dan schreeuwen ze zo hard (en dan schopt ie wel) dat ik me ni kan consentreren op schoolwerk. Ik heb er hier met de mentor over gehad maar die zei dat ze me wou helpen en het aan niemand zou vertellen... Maar zelfs leraren waar ik geen les van krijg komen naar me toe om te vragen hoe het nu thuis gaat, en ze zeggen allemaal dat ze t weten door mijn mentor... Ik kan m'n mentor echt wat aandoen, zo boos ben k want ze had gezegd t ni te vertellen... Ik weet niet meer wat k moet doen met m'n vader en school... Iemand die advies heeft?

1 reactie

hey,
Ik weet uit eigen ervaring dat ruzie met of tussen je ouders super vervelend kan zijn.
Goede stap van je dat je naar je mentor bent gegaan, maar wel heel respectloos van hem / haar dat die het heeft verteld tegen anderen. Dat hoort een mentor echt niet te doen als je zoiets verteld.
Misschien dat er op school ook een vertrouwenspersoon is?? Daar kun je ook aan vertellen dat je mentor het heeft doorverteld en dat jij dat heel vervelend vond. Die vertelt zeker niks door en kan je waarschijnlijk ook beter helpen dan je mentor, maar ik kan me wel voorstellen dat je daar nu nogal tegenop ziet. Had je wel een goed gesprek met je mentor en heeft ze, behalve het doorvertellen, er ook iets mee gedaan?
Durf je met je vader te praten hierover eventueel met iemand anders erbij??
Succes, Jonah

Reageer