Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Vroege bedtijd

• 25 juni 2017
  • 9 reacties
  • 296 Bekeken

Heyhey,

Ik ben 16 jaar oud en ben het niet eens met de bedtijd die mijn ouders me geven.
Van hen moet ik 21.00 naar bed.(ik moet rond 7.00 op, maar gezien ik dus gewoon niet moe ben kan ik midden in de nacht wakker worden wat nou ook niet prettig is.) Dit is gewoon echt te vroeg voor mij.
Mobiel wordt 's nachts niet afgepakt daarom zit ik daar vaak tot 22.00 op, daarna schakel ik mijn wifi uit en ga ik slapen. Met mijn eigen bedachte 22.00 ben ik het uiteraard wel eens. Maar ik vind het gewoon rot omdat als ik uit ga ik dus voor 21.00 moet thuis zijn (op de weekenden na). Of stel dat ik met vrienden afspreek, dan kan ik ook nooit lang blijven.
Ik heb er al over geprobeerd te praten met mijn ouders, maar zij zijn niet van plan mijn bedtijd te verhogen. Wat kan ik nu het best doen?
In het weekend mag ik overigens zo laat opblijven als ik zelf wil.

Xxxx,
Ziemo

9 reacties

Ik ben 13 en mijn ouders zeggen om 21:30 in bed, ze zijn daar niet zo streng in dus meestal blijf ik dan tot die tijd bezig met dingen en dan lig ik meestal om 22:10 ofzo in bed en sta om 6:10 weer op.

Ik zou het nog eens proberen en hun een schema laten zien van hoeveel uur een mens gemiddeld slaapt link
Hierin staat dat een gemiddeld persoon van 16 9 uur slaap nodig heeft en dat betekent dat 22:00 tot 7:00 precies 9 uur is en er zijn ook kinderen die minder dan dat nodig hebben.

Maar breng het wel op een manier dat zie het weekend bedtijd systeem niet gaan veranderen want daar ben je wel blij mee.

Hopelijk heb je hier wat aan,
Tim
Ik ben 13 en mijn ouders zeggen om 21:30 in bed, ze zijn daar niet zo streng in dus meestal blijf ik dan tot die tijd bezig met dingen en dan lig ik meestal om 22:10 ofzo in bed en sta om 6:10 weer op.

Ik zou het nog eens proberen en hun een schema laten zien van hoeveel uur een mens gemiddeld slaapt link
Hierin staat dat een gemiddeld persoon van 16 9 uur slaap nodig heeft en dat betekent dat 22:00 tot 7:00 precies 9 uur is en er zijn ook kinderen die minder dan dat nodig hebben.

Maar breng het wel op een manier dat zie het weekend bedtijd systeem niet gaan veranderen want daar ben je wel blij mee.

Hopelijk heb je hier wat aan,
Tim

Dat heb ik ook al geprobeerd, ik ben nu hier omdat ik echt radeloos ben. Niets schijnt door te dringen.
Mijn ouders zeggen dat het niet uit maakt hoe laat anderen mogen slapen of wat anderen denken etc. Hun huis hun regels.
Iedereen die ik ken mag wel later dan mij gaan slapen, dus ik vind het ook gewoon niet heel eerlijk.
PHoi ZIEMO,
Het klink voor mij wel goed in de oren!
Ik moet ook door de week om 21:00u. liggen. Soms ben ik dan nog helemaal niet moe, maar dan ga ik muziekje luisteren, of een stripje/ boek voor mn boekenlijst lezen. Als ik maar lig!
Ik sport erg veel en daarom heeft mijn lichaam veel rust nodig! Ik heb 2x per week een ochtendtraining die om 7:00u begint.
Ook helpt een paar keer goed rukken en klaarkomen als je niet kan slapen :P:P:P
Steun! M12G
PHoi ZIEMO,
Het klink voor mij wel goed in de oren!
Ik moet ook door de week om 21:00u. liggen. Soms ben ik dan nog helemaal niet moe, maar dan ga ik muziekje luisteren, of een stripje/ boek voor mn boekenlijst lezen. Als ik maar lig!
Ik sport erg veel en daarom heeft mijn lichaam veel rust nodig! Ik heb 2x per week een ochtendtraining die om 7:00u begint.
Ook helpt een paar keer goed rukken en klaarkomen als je niet kan slapen :P:P:P
Steun! M12G

Ik sport drie maal per week waarvan twee keer intensief. Moet elke dag 7.00 opstaan en ben vaak rond 16.30 uit, dat betekent 17.10 thuis. Als ik dan ook nog huiswerk maak en sport houd ik geen vrije tijd meer over. Ik mag dan ook niet meer andere dingen doen, echt bed in en slapen. Anders komen ze ineens je kamer binnenlopen om te kijken of je wel echt slaapt. Rukken gaat dan nogal lastig lijkt me. ben je bezig komt je ma binnenlopen. Ik ben al eens bijna op heterdaad betrapt. xD

Het in slaap vallen is het probleem niet echt, het is meer dat ik gewoon later wil slapen.
Hoi ZIEMO,
Ja, ik zie dat je 3 jaartjes jonger ben.
Jeetje! dat je helemaal nix meer mag doen dan slapen, klinkt wel neerdrukkend zeg!
Toch helpt rukken mij zeer goed! Voor jou dan vingeren. Ik ben dus wel een paar keer betrapt, maar toen was ik veel jonger als jij nu bent. En om eerlijk te zijn dee ik dat wel een beetje expres. Want ik wilde af zijn van al die zogenaamde nieuwsgierigheid!
Mijn ouders weten dat ik nu eenmaal behoorlijk hevig klaarkom en langer door kan gaan als één keertje!
Ook mag ik in het weekeind blijven slapen bij jongens en meisjes (als ik het maar eerlijk zeg!)
Ik ben er wel tof mee...;)
Maar rust is wel belangrijk voor je sportlichaam.
Mss mag je wel meer als je ouder ben.
M12G Groet je!
Hoi ZIEMO,
Ja, ik zie dat je 3 jaartjes jonger ben.
Jeetje! dat je helemaal nix meer mag doen dan slapen, klinkt wel neerdrukkend zeg!
Toch helpt rukken mij zeer goed! Voor jou dan vingeren. Ik ben dus wel een paar keer betrapt, maar toen was ik veel jonger als jij nu bent. En om eerlijk te zijn dee ik dat wel een beetje expres. Want ik wilde af zijn van al die zogenaamde nieuwsgierigheid!
Mijn ouders weten dat ik nu eenmaal behoorlijk hevig klaarkom en langer door kan gaan als één keertje!
Ook mag ik in het weekeind blijven slapen bij jongens en meisjes (als ik het maar eerlijk zeg!)
Ik ben er wel tof mee...;)
Maar rust is wel belangrijk voor je sportlichaam.
Mss mag je wel meer als je ouder ben.
M12G Groet je!

Volgens je profiel zijn wij even oud en ben ik niet 3 jaar jonger.

Ik mag waarschijnlijk meer als ik over 2 jaar uit huis ben. 😑 Dan hebben ze niks meer te zeggen.
Ja, ik zie het nu ook,
Als ik al zei: Ik vind het neerdrukkend voor je!
Ja, je mag alles zelf bepalen als je 18 ben.
Sterkte
Het is ook erg vervelend.
Ik denk dat ik binnenkort maar weer met mijn ouders ga praten in de hoop dat het nu wel werkt.
Succes ZIEMO!

Reageer