Vraag

Vervolg op verantwoordelijkheids gevoel voor mn zusje

  • 8 May 2018
  • 6 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey!

Lees voor je deze leest verantwoordelijkheids gevoel voor mn zusje.

Ik heb dus een paar dagen geleden jeugdzorg gebeld.
Ik vertelde over het geweld in huis. En over mn zusje.
Toen ik voorstelde dat mn zusje beter bij mn zus kon wonen, stemde de vrouw die ik aan de telefoon had er meteen mee in.
Ze nam ook contact op met mn zus en met mn ouders.
Meeste dingen zijn nu al geregeld. Mn zusje kan over 1 á 2 weken 'verplaatst' (als in, dat ze naar mn zus gaat) worden. Ik heb die vrouw ook verteld over dat ik gepest word en toen zei ze dat ik het beste naar de baas van onderbouw kon gaan. Ze zei dat ik er niet van uit moest gaan dat ze van school werden getrapt, maar wel een schorsing.

Als je nu denkt dat alle problemen in huis zijn opgelost is t niet helemaal waar. Ik word nog steeds mishandelt. Ik hoop dat daar ook iets aan gedaan word.


Xx Alli

6 reacties

Hoi,

Goed dat de dingen voor je zusje zijn geregeld! Erg knap van je! Echter vind ik het jammer dat je jezelf vergeten bent. Waarom ga jij niet met je zusje mee? Jij zit net zo goed in een gevaarlijke situatie waar je uit moet! Jij kan ook echt niet 'thuis' blijven wonen. Of doen zij er niks mee, want in dat geval moet je ze gewoon nog een keer bellen!

Wat die vrouw zei over het pesten is waarschijnlijk wel waar. Denk je dat je het gaat vertellen aan de baas van de onderbouw? Dat lijkt mij in ieder geval een strak plan :)

Fijn dat je een update hebt geplaatst!

Gr. Pin
Ik ga morgen praten met de baas van de onderbouw (vandaag hadden we geen school vanwege de hitte, yay).
Ik hoop dat hij er iets aan doet.

Die vrouw zei dat ik terug kon bellen als ik het zelf te erg vond.
Ik wil mn dieren niet in de steek laten, maar er passen geen 2 kooien (2 hamsters, 2 cavia's) in mn zus dr huis, geen extra 3 katten (ze heeft er zelf al 2) en geen hond (mn hond en katten gaan wel goed samen, maar qua ruimte). Ik wil ze absoluut nie weg doen. Is daar ook iets voor?
Ik had wel school!!! maar wel goed geregeld (petje af). en bedank voor het zeggen hoe het afloopt.
Hoi,

Goed dat je morgen met diegene gaat praten. Chil dat je vrij was, ik heb nog vakantie dus ik was ook vrij :):8

Worden je huisdieren mishandeld of verwaarloosd? Je kan ze natuurlijk altijd weggeven. Ik snap dat dat lastig is, maar je moet ook echt aan jezelf denken. Je huisdieren kunnen eventueel ook goed terecht bij andere baasjes.

Gr. Pin
Al mijn huisdieren zijn verwaarloosd geweest. Daarom heb ik ze ook in huis genomen. Eigenlijk mocht het niet maar dat boeide me niet.

Ik krijg vaak te horen dat ik een groot hart heb. Vanwege dat ik mn zusje hielp, al die dieren en al dat soort dingen. En dat ik mezelf opoffer om iemand te helpen
Dit is natuurlijk heel vervelend voor je huisdieren, maar ik vind dat je jezelf echt eventjes op 1 moet zetten.

Je kunt natuurlijk ook samen met Jeugdzorg kijken hoe jullie het veilig kunnen maken voor de huisdieren.

Het is wel echt belangrijk dat jij ook een veilige thuissituatie krijgt!

Reageer