Verliefdheid en geloof

  • 7 October 2018
  • 3 reacties
  • 221 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben een meisje van 14 en zit al een hele lange tijd met iets..

Ik ben islamitisch opgevoed, maar voel me niet zo thuis daarin.
Ik heb niks met het geloof, ik voel geen connectie met het geloof (ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen).

Ik vind een jongen heel erg leuk, en heb ook een relatie met hem genomen.
Ik heb nu ongeveer 18 dagen met hem, maar ik stress de hele dag door want ben telkens bang dat mĀ“n moeder,broer of zusje dĀ“r achter komen.
En we houden echt veel van elkaar, en zie wel een toekomst met hem. En hij ook met mij.
(Zelf ken ik hem nu al iets meer dan Ć©Ć©n jaar.)

Hun (Mijn zusje (12), Broer (16) en moeder (36) zijn wel veel meer geloviger dan ik. Ik zou zelf het liefst gewoon geen geloof meer willen hebben.
Ik wil het liefst ook naar een pleeggezin maar ben te bang om het te zeggen tegen hun. Mijn ouders zijn gescheiden en zowel als ik bij mijn moeder als vader ben voel ik een afstand tussen mĀ“n zusje, broer en mĀ“n vader , moeder.

Ik durf ook niet te vertellen tegen mĀ“n ouders dat ik liever niet gelovig wil zijn maar ben te bang voor hun reactie, en zelf is mijn broer heel agressief dus als hij het weet slaat hij me bewusteloos. (waar hij ook vaker mee dreigt)

Weet alsjeblieft iemand wat ik kan doen??

Ik voel me echt hopeloos.šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜“
~Titel topic in verband met vindbaarheid aangepast door De Kindertelefoon

3 reacties

Hey,
Goed dat je hier hulp zoekt! Denk eigenlijk dat je hiervoor misschien beter de kindertelefoon kunt bellen of chatten want ik zou echt niet weten wat je moet doen! Veel succes!
heyo,

Ik vind het goed van je dat jij voor jezelf beslist wat jij wil geloven of juist niet.
Daarnaast vind ik het dus zelf, dat JIJ bepaald wat je gelooft en je ouders hier niet boos om mogen worden want zij kunnen je niet dwingen om ergens in te geloven dat moet namelijk uit je hart komen en al heb je dat niet word het gewoon niks eigenlijk en kunnen je ouders je niks verplichten.

kan jij dit probleem bespreken met de ouders van je vriendje en dat je misschien met die ouders een gesprek aangaat met je ouders zodat je er niet alleen voor staat? of dit met je mentor bespreken?

als jij je thuis niet veilig voelt kan jij dit het beste aangeven bij de chat/bellen met: vooreenveiligthuis.nl en deze mensen kunnen dan met jou een traject starten om het aangenamer te maken.

daarnaast hoop ik echt dat jou broer na gaat denken en jou even niet slaat want dat is echt hartstikke verkeerd

ronald
Hey, ik heb precies hetzelfde probleem als jij behalve het vriendje en gescheiden ouders gedeelte. Mijn 2 oudste broer bedreigen mij ook altijd over jongens en het geloof. Ook dwingen mijn ouders mij om naar de moskee te gaan terwijl ik me hier echt niet thuis voel en hier niks mee te maken wil hebben. Ik mag ook nooit
sĀ“avonds iets leuk doen met vriendinnen. En als er een jongensnaam uit mijn mond komt wordt ik helemaal uitgescholden. Ik wil zou het liefst ook uit huis worden geplaatst omdat ik hier echt niet mezelf kan zijn en zo erg onderdrukt wordt. Jouw bericht is inmiddels al 10 maanden oud. Is er bij jou al een oplossing?

Groetjes xx

Reageer