Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Verkracht door broer

Niemand_18 Auteur
Net nieuw
Reacties: 2

2 november 2017, 23:38

Dit is ondertussen alweer ~10 jaar geleden, alleen heb ik nogsteeds moeite om er over te praten. Ik weet ook niet of ik hier mijn antwoord vind die ik zoek, maar misschien heeft iemand hetzelfde als mij meegemaakt.

Ik was van mijn 6de tot en met mijn 12de misbruikt door mijn broer. Niet elke dag, maar ik weet zeker wel eens in de week. Hij forceerde zich op mijn lichaam, ook daar in. Vaak ook wanneer ik naar bed ging, kwam hij in mijn bed om dingen te doen. Ook bedreigde hij mij om niks tegen mijn ouders te vertellen, want anders zouden er 'erge' dingen gebeuren.

Rond mijn 12de verjaardag, in groep 8, begon ik te begrijpen wat er met mij speelde. Toen dacht ik; "Dit is niet normaal." en vertelde het aan mijn ouders. Mijn familie was er kapot van en ik heb er nogsteeds spijt van. Nadat mijn vader heel boos was, zeker wel één jaar lang en mijn moeder kapot, vertelde ik het aan een 'vertrouwenspersoon' van de basisschool. Deze mevrouw heeft mij zeer teleurgesteld. Die had het namelijk doorgegeven aan de GGD en jeugdzorg. Hierdoor moest mijn broer uit huis voor 3 jaar lang. Ene kant opgelucht, andere kant voelde ik mij schuldig, haatte ik mezelf omdat ik de situatie thuis verpest had en wilde ik niet meer leven. Toch is nu alles 'oké'. Behalve in mijn hoofd. Ik kan er nogsteeds niet goed over praten, zelfs na therapie rond mijn 12de en heb ik moeite met seks. Ik heb ondertussen een vriend en die vind het ook verschrikkelijk wat mij overkomen is en durft mij amper aan te raken.

Dus, na dit lange verhaal heb ik een vraag, als 18 jarige.

Wanneer kan ik hier goed over praten en hoe ga ik het vergeten? Ik heb zovaak geprobeerd weg te stoppen, maar ookal is het 10 jaar geleden, lijkt het alsof het gisteren gebeurd is. Mijn vriend wilt ook heel graag dat ik met hem praat, maar het lukt mij maar niet en aan de ene kant wil ik het juist wel.

Reacties (2)

• 100Divergent11
    Topper
    Reacties: 1677

3 november 2017, 10:23

Hoi!

Je kunt hier over praten wanneer en met wie je je goed voelt. Ik denk dat je ouders, je vriend en een vertrouwenspersoon op school goede opties zijn om erover te praten. Je ouders kunnen je begrijpen, je vriend kan beter inzicht krijgen in wat goed en niet goed is voor jou en een vertrouwenspersoon op school kan je, als je dat wenst, doorsturen naar verdere hulp.

Ik moet je teleurstellen, vergeten ga je dit nooit. Misbruikt worden is iets heel heftigs en er zal altijd wel een deeltje van je zijn dat hier aan blijft denken. Je kunt er mee leren omgaan, en van jezelf ontdekken wat je fijn vindt of niet, maar vergeten gaat niet.

Je was teleurgesteld in die vertrouwenspersoon op school, omdat die jeugdzorg heeft gecontacteerd, en daardoor je broer voor drie jaar uit huis is gestuurd. Je voelt je misschien schuldig over hoe je gezinssituatie toen is gelopen, maar dat is helemaal niet nodig! Jij hebt er goed aan gedaan die vertrouwenspersoon in vertrouwen te nemen en ik denk dat het uit huis geplaatst worden van je broer de beste optie was. De situatie kon niet blijven duren zoals het bezig was, dat besef je vast ook wel. De schuld ligt niet bij jou, die ligt bij je broer.

Goede gesprekken met je ouders zijn belangrijk, maar met je vriend hierover praten is ook belangrijk. Hij durft je niet aan te raken zeg je, en dat is begrijpelijk, maar het is belangrijk dat je aangeeft wat voor jou ok is en wat niet. Seks met iemand waarvan je houdt is heel fijn, maar doe het rustig aan. Ga je niet haasten om hem een plezier te doen, maar praat er goed over, zodat ook hij weet wat ok is voor jou er wat niet.

Groetjes
    x
    After victory, tighten your helmet cord.
  • M en Ms
    Topper
    Reacties: 778

14 november 2017, 23:55

Hi Niemand_18,

Misschien helpt het om eens te praten met iemand van de volgende website
    https://www.verbreekdestilte.nl/

Je kunt met ze chatten, bellen of mailen, zie https://www.verbreekdestilte.nl/Overig/Bel-of-mail-de-Hulplijn/

Hieronder een quote van die website:

Als slachtoffer of getuige van seksuele intimidatie of seksueel misbruik, kunt u met uw verhaal en vragen - anoniem - terecht bij de Hulplijn van Slachtofferhulp Nederland.
    Einde quote

Als je op de homepage wat naar onder scrollt kun je kiezen voor verschillende categorieën, dus ook voor misbruik in het verleden en dan kom je op deze site https://www.verbreekdestilte.nl/Misbruik-in-het-verleden/

Natuurlijk kun je er ook nog eens met je familie over praten of je huisarts of iemand anders die je vertrouwt. Het is niet raar of vreemd dat je er nog mee zit en je kunt er altijd met iemand over praten.

Ook kun je met iemand van de kindertelefoon, dus één van de vrijwilligers die hiervoor opgeleid is, chatten of bellen. Alle info hierover vindt je via deze link https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/
    Je vindt daar ook de tijden waarop ze bereikbaar zijn.

Ik hoop dat je iets aan dit advies hebt en dat het je op één of andere manier kan helpen bij de verwerking van wat jou aangedaan is.

Groetjes,
    M&M’s
    💜 ############ 💜 ik ben de jongste helft van een 1-eiige-alle-twee-gay-ling and I like it 💜 ############ 💜 # 💜 ################## 💋 💕 ik hou superveel van mijn vriendje Luca 💕 💋 ################## 💜 # #### ❤️ # Montell is de winnaar van HNTM2017, gefeliciteerd, maar Ritse is my nr.1 # lekker kontje # ❤️ #### geweldige finale muziek, probeer daar maar eens stil bij te blijven zitten, not me, ik stuiter de hele kamer door dankzij Lucas & Steve - Love On My Mind (Official Music Video) https://www.youtube.com/watch?v=TQ0E2lfl7Ho

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided