Vraag

Verantwoordelijkheids gevoel voor mn zusje

  • 5 May 2018
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey.

Ik zal proberen het kort te houden.

Ik heb een zusje van 9jaartjes oud. Zij en ik zijn heel close samen met onze oudere zus van 18 die al op zichzelf woont.
Ik word mishandelt door mn vader en mn stiefvader en mn moeder doet er geen bal aan.
Hierdoor voel ik me verantwoordelijk voor mn zusje. Ik en mn zusje worden niet goed verzorgd. Als mn vader weer is drinkt ga ik met mn zusje naar boven.
Als mn stiefvader me weer is dwingt om vis te eten, bescherm ik mn zusje.
Kortom: ik wil er voor zorgen dat er niks met dr gebeurd.
Hierdoor offer ik mezelf een soort van op.
Ik word boos als mn stiefvader boos is op mn zusje, ik ga altijd voor haar staan als ze dreigt een klap of schop te krijgen van mn vader of stiefvader.

Door deze verantwoordelijkheid kom ik zelf tijd te kort en zit ik onder wonden en blauwe plekken (en littekens).
Maar mn zusje is nog helemaal heel.

Wat kan ik doen?

Xx Alli

7 reacties

Hii,
Is het mogelijk dat jij en ja zusje bijv. Via jeugdzorg bij je zus in huis worden geplaatst?, ze is 18 dus volgens mij is dat dan mogelijk.

~Asy
Ik had jeugdzorg gebeld en iemand van jeugdzorg gaat morgen praten met mn ouders en met mn zus
Fijn!!
Ik hoop dat het goed komt voor je!
Ik hoop ook dat het goed komt op de gebieden van je andere Topics!

~Asy
En wat is er gebeurd. Ik ben echt nieuwsgierig. ?
ik ook
Hey,

Wauw, ik heb echt heel veel bewondering voor jou! Hoe je er bent voor je zusje en hoe je de moed hebt verzameld om Jeugdzorg te bellen. Je mag er best bij stil staan en even goed trots op jezelf zijn!

Je hebt eigenlijk geen tips meer nodig van ons volgens mij, want je hebt zelf al goed gehandeld.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd wat er is gebeurd! :8

Ik wens je veel succes en sterkte, ook met school en het pesten.
Gr. Pin
Ik maak een topic aan over wat er is gebeurd

Reageer