Veel ruzie ouders

  • 5 April 2018
  • 4 reacties
  • 260 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hai,

Ik heb dus veel ruzie met mijn ouders. Maar het zijn niet gewone ruzies, en vooral met mijn moeder. We hebben al ontzettend veel hulp in geschakeld waar we n mu nogsteeds mee bezig zijn maar er komt weinig verandering. Soms gaat het weer heel goed tussen mijn ouders en een andere keer is het weer helemaal mis. Maar als het mis gaat, kun je je eigenlijk niet voorstellen wat er allemaal gebeurd. Toen dit allemaal begon werd ik veel geschopt en geslagen door mijn ouders en erg veel vernederd. Mijn telefoon werd ook vaak afgepakt en ik voelde me niet veilig en kon niet mijzelf zijn. Nu is dat allemaal minder door de hulp en omdat ik vaak bij een kennis van ons slaap en die geven mij erg veel steun, daar kan ik ook altijd zijn waar ik heel blij mee ben. Maar de laatste tijd gaat het weer helemaal mis. Ik slaap heel vaak bij hun omdat ik gewoon niet bij mijn ouders kan zijn. Ik heb dus het meeste ruzie met mijn moeder omdat we elkaar echt niet begrijpen en erg vaak heel gemeen tegen elkaar doen. Het voelt net alsof ik niet in dit gezin thuis hoor en mij helemaal buiten gesloten voel.. ik heb soms ook aan zelfmoord gedacht maar alleen wanneer ik ook echt verdrietig en depressief ben. Ook dat heb ik vaak tegen mijn ouders gezegd maar doen ze ook niks op uit. Mijn zus en broertje zijn vaak ook tegen mij en helpen mij nooit. De laatste tijd huil ik wel 2/3 keer per dag en ben ik echt alles kwijt en weet gewoon totaal niet meer wat ik moet doen. Als jullie tips hebben of om hier echt wat tegen te doen, let me know want ik weet het niet meer.
Amber x

4 reacties

Hoi!

Ruzie met je ouders, dat is niet fijn. Het is jammer dat jullie het niet goed met elkaar kunnen vinden, en dat je daar zo ongelukkig van wordt. Ik ben wel blij om te horen dat je bij een kennis terecht kan die je steunt.

De ruzies blijven doorgaan. Soms helpt het afstand te doen als er spanningen zijn, en dat heb je gedaan. Je verblijft bij een kennis. Is het een mogelijkheid dat je daar een vaste tijd blijft logeren? Even afstand tussen jou en je ouders zou hier nuttig kunnen zijn. Na een tijdje rust kunnen jullie proberen met elkaar te praten.

Het lijkt me belangrijk dat de ruzies zich tot het minimum beperken, aangezien je er heel ongelukkig, en zelfs depressief, door wordt. Als je een gesprek hebt met je ouders, kan het nuttig zijn dat er iemand bij is, bijvoorbeeld die kennis. Iemand die het gesprek kan bijsturen als het uit de hand loopt.

Weet school hiervan? Het lijkt me aangewezen dat zij weten dat het thuis niet zo fijn is. School kan jou advies geven.

Als je het niet meer weet, of je verhaal kwijt wilt, kun je bellen of chatten met de KinderTelefoon. Zij kunnen samen met jou naar een oplossing zoeken. Het voelt vast fijn om je verhaal kwijt te kunnen.

Groetjes
x
eerst effe dit
ZELFMOORD IS GEEN OPTIE
en dan dit
goed dat je een kennis heb waar je bij terecht kunt.
maar heb je ook andere familie leden die je kunnen helpen ?
en hoe onstaan die ruzies ?
veel geluk
Groetjes James 🆒
bedankt voor jullie reacties! Ja ik heb daar al eens 1 week geslapen en dat heeft wel veel geholpen,, maar voor eeuwig daar blijven slapen kan natuurlijk ook niet. School weet hiervan en daar ben ik ook wel blij mee,,ik mag bv op een plek zijn waar je alleen je huiswerk kan maken etc. Ik weet ook at zelfmoord echt geen optie is maar tovh is het dan een gedachte die door je hoofd spookt omdat ik het dan echt even niet meer weet. Nogmaals vedankt voor jullie reacties,, heeft mij wel geholpen x
School weet ervan, en biedt je mogelijkheden rustig je schoolwerk te kunnen doen. Het is heel goed dat je dit met hen gedeeld hebt. Als er nog wat is, kan je dat bij hen melden. Zij kunnen samen met jou meedenken naar een oplossing.

Je kunt niet voor eeuwig slapen bij die kennis. Heb je een andere kennis waar je voor een langere periode terecht kan?

Een goed gesprek met je ouders kan nuttig zijn, maar het lijkt me goed eerst even afstand te nemen, zodat beide partijen de tijd krijgen even te rusten en na te denken. Daarom zou het handig zijn als je, ook al is het maar voor een week of enkele weekjes, even ergens anders kan logeren.

Zelfmoord spookt door je hoofd wanneer je het even allemaal niet meer weet. Op zo'n momenten is je geest vatbaarder voor zulke gedachten. Als je, na een ruzie bijvoorbeeld, gekalmeerd bent, zie je dan in dat zelfmoord niet de oplossing is?

Reageer