vakantie struggles

  • 14 June 2022
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Badge

heyy iedereen, nogal lang, maar ook belangrijk bericht. ik ga deze zomer naar hetzelfde fijne plekje in italie als vorig jaar. mijn ouders zijn 4 jaar gescheiden en ik ben daar nu overheen, en vorig jaar gingen we ook nog samen op vakantie. rond december bleek dat mijn vader een vriendin had voor 1 maandje, en dat vond ik prima. mijn moeder heeft al 4 jaar een vriend, die ik erg aardig vind.  uiteraard gaan we nu n iet meer samen op vakantie. mijn moeder had gevraagd of we nog even na wouden denken of haar vriend meemocht. ik wou dit liever niet, omdat het niet meer met zn allen op vakantie gaan best hard aankwam. ik wil geen te erge deja vu met iemand die niet mijn vader is. maar mijn broer, zusje en moeder willen wel dat hij meegaat, en hij gaat dit ook. ik heb al gezegd dat ik dan niet meega. weet iemand hoe we allemaal een leuke vakantie kunnen krijgen? alvast mega bedankt! 


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Heey,

Ik snap wat je bedoelt, mijn moeder heeft een nieuwe vriend en we gaan al 2 jaar met hem en zijn dochters op vakantie. Ik vind dat eigenlijk best wel irritant, omdat ik nooit meer even alleen kan zijn met mijn gezin. Mijn tip: er niet te veel aandenken, het wordt vast heel gezellig en trek er niet teveel van aan. Ik zou wel nog een keer goed met je moeder praten over hoe je je voelt en misschien kunnen jullie afspraken maken zoals af en toe iets doen zonder de vriend van je moeder of dat jullie een teken afspreken wat je doet als het even teveel wordt. Bijvoorbeeld dat je je neus even aanraakt en als je moeder dat ziet dat ze weet oja nu moet ik even iets doen zonder mijn vriend.

Heel veel succes!

xxx

Badge

heey! Ik zou vooral afleiding zoeken in je broers en zussen! zo kunnen jullie samen van de vakantie genieten.

Nog een tip die ik heb ik blijven comminuceren met je moeder, en haar vriend, zo begrijpen zij jou misschien beter en kunnen jullie samen een oplossing vinden.

 

Liefs,

Reageer