Vader doet alsof het hem niks meer scheelt

  • 1 April 2018
  • 2 reacties
  • 193 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Aye, ik wil graag advies over mijn situatie.
Dus mijn vader.. Ik heb niet echt een goede band met hem. Toen ik
klein was was het wel gezellig met hem, toen deed hij wel wat met de familie uitgaan gewoon naar het park enzo, maar nu tegenwoordig doet hij letterlijk niks meer. En er gaan nog meer problemen tegemoet, want nu heeft ie vaker zinloze discussies met mijn moeder over een klein ding waarbij hij haar gewoon de grond in schreeuwt, zelfde met mijn broertje. Bij mijn geval ben ik precies hetzelfde (heb dus ook zo een know it all karakter, blijkbaar zit het in de genen maar ik ben druk bezig om mijzelf te beheersen en toontje lager te praten want ik vind dit echt kut gedrag). Daarnaast doet ie nachtdienst dus zit hij de hele dag in de kamer te slapen, begrijp ik maar soms doet hij dat ook in de weekend, alsof het lijkt alsof ie geen leven heeft ofzo. Verder boeit het hem totaal niet hoe ik en mijn broertje scoor op school (wij hebben allebei goede cijfers), kraakt ie steeds mij af wanneer ik gewoon iets leuks wil doen met hele familie, en boeit hem ook mijn gezondheid niet. Heb al vaker gezegd dat ik me niet goed voelde en hij kon het ook zien want ik raakte gewicht kwijt op een niet normale manier (was vastgesteld als ernstige ijzertekort en verzwakte immuunsysteem) en het enige wat is zegt is "Ok" of "Ga maar naar je moeder"

Ik vind het echt sneu want ik wil ook gewoon praten met hem erover maar hoe kan ik dat doen als ik toch maar als onbeschoft kind word aangezien (want ja in mijn cultuur is het tegenspreken van je ouders ookal als ze iets verkeerds hebben gedaan als disrespectvol aangezien).

Wat moet ik doen??

😕

2 reacties

Vertel tegen je vader hoe je je voelt, ik ken deze situatie. Als hij niet met je wilt praten, dan praat je hierover met je moeder. Groetjes x
Ik zal het er met je moeder over hebben, misschien is je vader wel depri ofzo idk dat denk ik.

Reageer