Vader..

  • 28 March 2018
  • 5 reacties
  • 268 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,
ik wil graag advies over wat ik moet doen, ik woon in een gezin en mijn vader scheld me altijd uit en is soortvan aggresief ( niet slaan ) hij zegt dat ik waardeloos ben en een mislukt kind ben. Het gaat niet echt goed op school en dat is voor hem een grote reden om boos op mij te worden, ik weet echt niet wat ik moet.. soms wil ik gewoon weglopen en nooit meer terugkomen maar ik wil mijn moeder niet in de steek laten..

A

5 reacties

Jeetje, wat heftig om te horen. Heb je een groot gezin? Misschien is het (als je een groot gezin hebt) voor je vader net iets te veel en reageert hij op je af wat niet de juiste manier is natuurlijk.
Quote verwijderd

1 zusje en 1 broer, maar ik denk niet dat dat heel veel invloed op hem heeft
Ow, jeetje. Ik vind het een heftig verhaal om te horen in eerste instantie. Waarmee zou ik je kunnen helpen denk je?
Als ik jou verhaal aan deze kant als buitenstaander hoor, vind ik dat jij er vrijwel niks aan kunt doen. Dat je vader je 'waardeloos' noemt is heel erg als dit gebeurt. Misschien heeft jou vader het moeilijk met zichzelf en uit hij dit op jou. Denk je dat hij van jou houdt zoals je bent?
Heel erg lief dat je wel aan je moeder denkt (en wat vindt zij ervan?!)
Wat is voor jou de beste oplossing?
Hi Jongen14anoniem,

Ik zie dat @ikhoopdatikjekannnhelpen al goede dingen heeft geschreven.

Ik hoop dat ik er nog iets aan kan toevoegen.

Wow Jongen14anoniem, je verdient beter. Ook al zit je vader niet lekker in zijn vel, dat is geen excuus om jou zo te vernederen met de woorden die hij zegt.
Dat zeg je toch niet tegen je eigen zoon.

Nu het niet echt lekker gaat op school helpt dat schelden al helemaal niet. Ik kan voorstellen dat je je daardoor alleen maar slechter gaat voelen.

Papa’s en mama’s kunnen volgens mij beter proberen te helpen met huiswerk en dingetjes waar jij hulp bij nodig hebt. Ook leuke dingen doen met zijn allen thuis zou helpen, bijv. potje ballen of samen gamen of zoiets. Dan wordt de sfeer beter en met een beetje hulp bij je huiswerk lukt het jou vast wel om je cijfers te verbeteren.

Ik snap dat je het niet helemaal alleen kan. Zeker met die opmerkingen enzo. Ik zou er ook verdrietig van worden. Ik snap dat je weg wilt uit de situatie, dus uit de ruzieachtige sfeer. Maar ik snap ook dat je van je moeder houdt en haar niet in de steek wilt laten als je weg zou gaan. Als je vader zich wat meer als een aardige papa gedraagt, zou dat ook wel helpen. Hij heeft, denk ik, uiteindelijk toch wel het beste met je voor, alleen laat hij dat nu op een beetje een vreemde manier blijken. Hij kan ook wel wat tips gebruiken.

Tsja, wat moet je nou? Je hebt er zelf al goed over nagedacht en ik ben het wel met je eens dat weglopen niet de beste oplossing is. Tenminste, echt weglopen niet. Misschien kun je af en toe een paar uurtjes “weglopen” door bij een goede vriend of vriendin je huiswerk te maken of daar leuke dingen te doen.

Als je een leuke oom of tante of opa en oma in de buurt hebt wonen zou je daar af en toe misschien een paar uurtjes naar toe kunnen gaan. Dan kun je even op adem komen.

Misschien kunnen zij ook een keertje met je ouders praten of misschien kan je moeder met je vader praten. Ik word er zelf een beetje verdrietig van als ik jouw verhaal lees. Waarom kan niet iedereen gewoon kind zijn en zonder zorgen opgroeien?

Iedereen wil het toch leuk hebben thuis?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Als je nog vragen hebt kun je ze gerust hier stellen.
Dan kunnen we je misschien verder helpen.

Het beste advies wat ik je verder nog kan geven is om eens een keertje met de Kindertelefoon te bellen of te chatten. Dat kan anoniem en het is gratis.

Ik zal hieronder even een linkje neerzetten en daar kun je lezen op welke tijden je kunt bellen of chatten en verder hoe het werkt.

https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/
0800-0432

Hopelijk wordt het snel beter :)

Groetjes,
M&M’s

Reageer