Thuissituatie

  • 27 August 2019
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 17, toen ik 4 was is mijn moeder overleden aan kanker. toen ik 5 werd, kreeg mijn vader een relatie met een andere vrouw en is daar mee getrouwd 2 jaar later. Daarbij kreeg ik nog een stiefzus en een stiefbroer, ik heb zelf 2 broers. Er was altijd wel ruzie tussen mijn stiefmoeder en mijn broers, mijn stiefmoeder probeert overal de controle over te hebben. Nu zijn me broers uit huis en heeft ze heel erg de pik op mij. ik doe niks goed en ik ben volgens haar verwend, terwijl ik harstikke dankbaar ben voor alles wat ik heb.. terwijl ze zelf elke week nieuwe dingen koopt en harstikke veel geld uitgeeft en boos word wanneer mijn vader zegt dat ze iets niet mag kopen omdat het te duur is. dat vind ze onzin. Ze geeft steeds nare opmerkingen zoals dat ik dik ben en dat ik minder meot gaan eten, alles moet volgens haar boekje en mijn vader heeft niks goed te zeggen over de opvoeding, en als die wel wat zegt is het nooit goed maar ze zeurt ook dat ie niet meehelpt voor de opvoeding... ze vind haar eigen stiefkinderen beter en vind zichzelf heel wat.. altijd zegt ze dat ze de slimste in de klas was en dat daarom klasgenoten niet met haar willen praten.. ze accepteer niet dat ze me echte moeder is en denk dat ik haar van me vader vandaan wil halen terwijl ik harstikke dankbaar ben voor alles wat ze voor ons gedaan heeft want het was echt niet altijd slecht maar ze respecteert het ook niet als mijn vader voor mij iets wil doen of dat hij aan mijn kant staat..

ik wist niet dat het zo erg was maar heb laatste tijd er heel veel last van en zit er over na te denken uit huis te gaan want mijn vriend en zijn moeder zeggen ook dat het zo langer niet kan, mijn schoonmoeder is een enorme steun... ik slaap slecht omdat ik steeds hierover nadenk.. ik ben bang smorgens naar beneden te komen omdat k bang ben dat me stiefmoeder boos is. Ik heb mijn schooljaar niet gehaald omdat ik hier teveel mee zat, daardoor mag ik ook niet werken en sporten. Ik krijg om de kleinste dingen straf of op me kop


Ik mag niet alleen met mijn vader praten omdat ze bang is dat ik dan raar over haar praat, maar ik wil dus bij mijn schoonmoeder en mijn vriend gaan inwonen. Iemand tips of hoe ik dit kan aanpakken?

2 reacties

Dat is echt gemeen van je stiefmoeder. Maar ik zou er toch eens proberen met je vader over te praten, desnoods bel je hem tijdens school als hij aan het werken is. Dan is je stiefmoeder er hopelijk niet bij. Zeg wat je vind van de hele situatie en zeg hem dat je graag bij je schoonmoeder in wilt trekken. Hierdoor zal hij misschien wat dingen beginnen te realiseren. Vraag hulp aan je schoonmoeder voor de volgende stap, misschien weet ze wel iets dat voor een meer permanente oplossing kan zorgen.
Oewh das een lastige ik zal toch een moment proberen te krijgen met je vader en het hem te vertellen en voor je stiefmoeder iets van een briefje achter laten en ik zal zeker bij je vriend gaan wonen want wat je stiefmoeder alle maal zegt en doet kan echt niet ik vind het heel erg van je moeder ik weet nog toen mijn opa overleed ik was kapot ik kan me niet voor stellen hoe het zou zijn om je moeder te verliezen ik hoop dat je situtie thuis en op school verbeterd
gr lena

Reageer