Thuissituatie

  • 11 February 2019
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, ik heb ruzie met mijn moeder😭 ik wil het niet heftiger maken dan dat het is, maar oke ik ga verder met mijn verhaal. Ik heb een elektrische fiets, en door de kou raakt die sneller leeg, dus ik wou hem mee naar school om hem bij de concierge op te laden, en dat wou mijn moeder niet... dus ik werd boos zovan; ‘ja op vrijdag heb ik stage en dan moet ik dus naar stage fietsen en dan kan ik hem daar opladen, anders red ik het niet’ (omdat ik niet zo goed zonder accu kan fietsen, dat houd ik gwn niet🤭😑) en toen zei ze; ‘ja je zet hem maar minder hard en trapt gewoon wat harder’ alsof ze me helemaal naar de klote wil helpen... dus dat heb ik uitgelegd dat dat niet lukt en ik had een grote mond en toen werd ik naar buiten gestuurd en na een uurtje mocht ik weer terug. En nu wil ik heel graag uit huis, alleen dat wil me ma niet denk ik😭 ze wil het iig niet regelen dus nu kan ik niet uit huis en wil ik heel graag weglopen iemand tips

1 reactie

Hoi

Het ging niet zo goed tussen je moeder en jou, en je wilt graag uit huis. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is, als je moeder zo weinig begrip opbrengt.

Is de sfeer nog steeds gespannen? Als het thuis wat rustiger is, zou je kunnen proberen om hier met je moeder over te praten. Kan je het in het algemeen goed vinden met je moeder?

Is er een familielid of vriend(in) waar je (tijdelijk) zou kunnen bij intrekken? Als de sfeer thuis gespannen is, kan het nuttig zijn om die even de tijd te geven om te bedaren.

Op school kan je terecht bij je mentor of een leerlingenbegeleider. Zij kunnen naar je luisteren, en je uitleggen wat de opties zijn.

Groetjes
Kenshin

Reageer