Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Thuis veel problemen

Een goede vriend van mij heeft thuis veel ruzie met zijn ouders.

Ik zie hem niet vaak en spreek hm niet vaak mr als k mt hem praat hebben we het over een nieuwe ruzie wat is gebeurt.

We praten dan via ping en weet k niet wat k moet zeggen omdat ik het me

niet kan voorstellen dt zijn ouders zo gemeen en harteloos kunnen zijn.

K wil hem graag helpen maar weet niet goed wat ik moet zeggen kan iemand me helpen.

hoe ik hem kan helpen???

Als je het weet zeg het AUB!!!!!!!!!!!!!!!

2 reacties

ik snap jou probleem ik heb namelijk ongeveer het zelfde alleen die jongen is bij mij mijn vriendje en woont bij ons in huis want we zijn zijn pleeggezin, het is heel moeilijk om iets te zeggen omdat je het zelf nooit meegemaakt heb ( gelukkig!! ). meestal geef ik m dan gewoon een knuffel en zeg dat het goed komt maar dat is ook zo saai denk ik dan ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen. over ping is het misschien toch makkelijker. vraag sowieso waarover de ruzies gaan en dan zie je wel wat je kan antwoorden. als dat niet lukt zeg je gewoon dat je er voor hem bent en wens hem sterkte enzo
succes
x
Hey,

Je kunt proberen hem advies te geven, maar als je daar niet goed in bent raad ik dat af... Je moet gewoon in elk geval duidelijk maken dat je er altijd voor hem bent, en dat hij altijd met je kan praten. Zorg gewoon dat je er voor hem bent, en als het te erg wordt kun je hem eventueel helpen om professionele hulp te zoeken. Ik denk dat het het belangrijkste is dat je hem laat weten dat je er voor hem bent!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

xxxNobody

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen