Vraag

thuis problemen door cijfers

  • 1 July 2019
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

ik heb vandaag dikke gezeik over me heen gekregen van m'n ouders over m'n cijfers die ik binnen kreeg ik heb een 2.6/3,5/3.0/5.0 gehaald. maar gemiddeld sta ik nog gewoon redelijk. ik ben dan ook gewoon teleurgesteld in m'n cijfers die ik haal. Dan krijg je thuis ook gwn dik gezeik er mee. mijn vader werd boos en wou me bijna slaan. hij haalt me van voetbal af mag niks meer, bijvoorbeeld bellen, afspreken.. huiswerk moet ik beneden maken of leerwerk. vakantie wordt ook geen ene donder doen, alleen thuis blijven en schoon maken. hebben jullie tips wat ik kan doen met deze situatie.

4 reacties

Hey,

Vervelend, school is ook moeilijk. Ga je nog over? Als het te moeilijk wordt, kun je een niveau lager proberen. Je hoeft niet teleurgesteld te zijn. Als je iets doet wat je niet leuk vindt en waar je te veel moeite voor moet doen, moet je een lager niveau proberen. Je hoeft je zeker niet teleurgesteld voelen als je je best hebt gedaan.
Tips zijn: huiswerk intensief maken, leren, vragen stellen aan de docent, niet stressen en goed slapen.

Ondanks school moet je gezond blijven en het is niet gezond om niet te mogen genieten van het leven. Je bent puber en hoort één van de gelukkigste perioden van je leven door te maken. Het is daarom goed dat je naar dit forum bent gekomen.

Je mag niet meer bellen, afspreken en voetballen. Als je echt niks voor school deed, snap ik het, maar als je minimaal een uur per dag aan je huiswerk zit, verdien je vrije tijd!
Je ouders werden boos en je vader wilde je slaan. Dat mag niet!

Dit slaat op psychische kindermishandeling en verwaarlozing. Praat er over met een vertrouwenspersoon op school, bijvoorbeeld je mentor of neem contact op met VeiligThuis.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
Hey,

Vervelend, school is ook moeilijk. Ga je nog over? Als het te moeilijk wordt, kun je een niveau lager proberen. Je hoeft niet teleurgesteld te zijn. Als je iets doet wat je niet leuk vindt en waar je te veel moeite voor moet doen, moet je een lager niveau proberen. Je hoeft je zeker niet teleurgesteld voelen als je je best hebt gedaan.
Tips zijn: huiswerk intensief maken, leren, vragen stellen aan de docent, niet stressen en goed slapen.

Ondanks school moet je gezond blijven en het is niet gezond om niet te mogen genieten van het leven. Je bent puber en hoort één van de gelukkigste perioden van je leven door te maken. Het is daarom goed dat je naar dit forum bent gekomen.

Je mag niet meer bellen, afspreken en voetballen. Als je echt niks voor school deed, snap ik het, maar als je minimaal een uur per dag aan je huiswerk zit, verdien je vrije tijd!
Je ouders werden boos en je vader wilde je slaan. Dat mag niet!

Dit slaat op psychische kindermishandeling en verwaarlozing. Praat er over met een vertrouwenspersoon op school, bijvoorbeeld je mentor of neem contact op met VeiligThuis.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam

Hey, thx voor je mening en tips, ik doe nu kader.. ik kan zelfs GT aan ik doe namelijk ook bepaalde vakken op GT ik ga gwn over.. sta 0. Onvoldoendes maar laatste tijden haal ik onvoldoendes omdat het gwn nii Meer gaat enz het gaat nii echt om de niveau.. maar meer om hoe ik me voel enz.
Voel je je niet goed?
Voel je je niet goed?

nope, kreeg vandaag weer gezeik op school.. zelfs met m’n mentor gediscussieerd. Over dingen maar gelukkig is dat opgelost. Maar kijk me andere topics maar als je wilt en tijd hebt.. daar heb ik een beetje vertelt hoe ik me voel enz...
maar ja thxx dat je reageerde en thxx voor advies

Reageer