Vraag

te strenge ouders

  • 1 October 2019
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
ik ben een meisje van 15 en ik heb best wel strenge ouders. Mijn vader is vooral heel snel boos en als hij eenmaal boos is, mag ik niks meer van hem. Als hij niet boos is, mag ik op zich wel dingen alleen hij is vaak boos op me. Mijn moeder is wel lief, alleen een stuk strenger wat betreft uitgaan. Ook is het zo dat al mijn vrienden wel veel mogen en hele chille ouders hebben. Daarom ben ik bijna altijd de lul en moet ik als eerste naar huis of allemaal dingen regelen en bij iemand slapen enzo. Hoe kan ik met mijn ouders ( maar vooral mijn moeder) over latere tijden hebben?

2 reacties

Slijmen!

Ik mocht, (toen ik 14 was) nooit op stap ofzo. Maar toen ik 15 werd heb ik het er over gehad met m'n ouders, die ook best streng zijn. Ze laten het nu toe, maar dat komt vooral omdat ik heb bewezen om nuchter te kunnen blijven wanneer iedereen stevig aan de zuip zit. Je kunt het beste gewoon naar wat feestjes gaan, vervolgens niet te laat thuis komen, en vertellen hoe het was en of er anderen waren die gedronken hadden. Maar je dit zelf maar niet hebt gedaan. Omdat je het onverantwoord vind, en niet het gevoel hebt dat je alcohol nodig hebt om het gezellig te hebben.

Dit gaat alleen over drank, maar hier door laat je zien dat je de verantwoording hebt om op stap te gaan.

Bij mij werkte dit ook! Zorg wel dat je altijd eerlijk blijft, en niet overdrijft! Moeders ruiken dit😜


Veel succes, en veel plezier!
LVA
Ik heb dit zelf ook gehad
Wat bij mij geholpen heeft is mededelen dat ik bijna 15 ben en dat ik meer verantwoordelijkheid wil.

Ook zoeken naar een soort vervangers
Dus destijds moest ik 22:00 thuis zijn
En dan nu 00:00 maar ik moet wel een appje sturen bij vertrek en aankomst, Zodat ze weten dat het goed gaat

Conclusie
Heb het over
Leeftijd, verantwoordelijkheid, vervangers, redenen waarom zo streng

Reageer