Strenge ouders

  • 23 March 2018
  • 4 reacties
  • 807 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik heb strenge ouders. Ik kan wel goed met ze praten, maar ik heb er moeite mee dat ik geen vriend mag voor mijn 18e. Ik ben nu inmiddels 17 en ik tijdens mijn 15-16e leeftijd een geheime relatie gehad. (Wat natuurlijk wel boven water kwam en grote gevolgen had, gelukkig is dat nu allemaal opgelost)

Toch heb ik moeite met het feit dat ik niet uit mag gaan, geen vriend mag hebben, geen seks voor het huwelijk, etc. Ik mag zelfs de pil niet slikken. Ik heb ernstig last van een onregelmatige menstruatie. Soms ben ik wel een maand overtijd. Zwangerschap kan het niet zijn, want ik ben zo goed als maagd.

Ook als ik een slechter cijfer op school heb gehaald krijg ik de wind van voren terwijl ik ruime voldoendes sta voor alle vakken en dik op overgaan sta. Ik krijg dan het dreigement te horen dat ze me van mijn hobby afhalen als ik het niet beter ga doen.

Mijn vader is er wat soepeler in, maar mijn moeder vindt het belangrijk wat andere mensen van mij denken. Zij denkt dat als ik een vriend heb, dat ik dan wordt uitgemaakt voor een “hoer” door andere mensen. Of als ik seks heb gehad voor het huwelijk, dat andere jongens mij niet meer zien staan als het stukloopt met een vriend. Het argument dat ze gebruikt dat ik de pil niet mag is dat vrouwen de pil slikken als ze seks hebben, verder is de pil nutteloos.

Ik kan het ook veel beter vinden met mijn vader en ik ben praat niet veel met mijn moeder over deze onderwerpen. Mijn vader begrijpt mij wel. Dat is wel fijn. Het zit me wel dwars dat mijn moeder zo ouderwets is.

Ik vind nu iemand wel leuk, maar omdat ik 17 ben mag ik nog geen relatie, van mijn moeder dan. Ook ben ik bi-curious (hetero, maar geïnteresseerd in seks met hetzelfde geslacht). Echter weet ik niet of mijn moeder lesbiennes/homo’s/bi accepteert. Als ze op tv ziet dat 2 mensen van hetzelfde geslacht zoenen geeft ze de opmerking: ”gadverdamme!” Ik weet niet wat ik moet doen, want ik vind deze regels (grof gezegd) zwaar klote.

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen en wellicht wel antwoorden.

xo Anonymous_22

4 reacties

Wow, dit is echt wel heftig.

Het lijkt er op dat je moeder misschien wel streng gelovig is of zelf in haar eigen jeugd soort van hetzelfde heeft meegemaakt.
Het ziet er ook naar uit dat je met de 'regels' thuis niet overweg kan en dat kan ik meer dan goed begrijpen. Ze zijn grof gezegd een beetje oubollig en ook niet normaal voor deze tijd waarin we nu leven. Ik vind het heel sneu voor je dat je dit moet meemaken en daarom zal ik je mijn advies ook geven.

Ik zou als ik jou was met iemand op school gaan praten, of met de moeder van je vader als je je vader daarover niet durft te benaderen. Je moet echt duidelijk maken dat je thuis echt niet lekker in je vel zit. Vooral op school kunnen ze je verder helpen. Ik snap dat het lastig is, maar je kan niet zolang iets verbergen, neem dat maar van mij aan, want dingen verbergen heeft mij ook niet goed gedaan.

Wat betreft de pil heb je volgens mij helemaal geen ouder nodig om die op te vragen. Je bent oud genoeg om zelf naar de dokter te gaan en anders kan je misschien je vader overhalen om mee te gaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, heel veel succes en ik hoop dat het beter gaat en dat je kan doen wat je wilt.
@roomsoesje01 bedankt voor jouw begrip, dat betekent echt veel voor me. Ik heb er al met een vriendin over gesproken, zij reageerde hetzelfde als jij nu doet. Mijn moeder is niet streng gelovig, maar ze is wel zo opgevoed. Ik denk dat ik wel naar een vertrouwens persoon kan gaan op school. Nogmaals bedankt. xo Anonymous_22
Hee, ik ben een beetje laat maar ik deal met precies hetzelfde probleem als de joue. Mij ouders zijn ook christen en het soms ook best moeilijk. Maar wat ik wil zeggen is dat je echt moet praten met je ouders en dat hoeft niet op een kwade manier.. het kan ook rustig en op een begripvolle manier. Dit vinden ouders vaak fijner. Ik heb gepraat met mijn ouders en ik heb een tussenweg gevonden. Zij heeft zich aan gepast en ik heb mij aan gepast. Wat ik oom nog wil zeggen is dat je zo min mogelijk boos moet proberen te doen. In dr ogen van je moeder is dit de juiste manier oftewel ze heeft t beste met je voor en het is goed bedoelt -Roos
@rosanne37 sorry dat ik het nu pas zie. Ik vind het moeilijk om een gesprek te beginnen en dan over mijn gevoels te praten. Ik ben eerlijk gezegd gewoon bang om erover te beginnen. Al mijn pogingen zijn uitgelopen tot erge ruzies, ookal probeerde ik rustig te blijven. Deze regels frustreren mij en maken me ook boos en verdrietig. Mijn moeder begrijpt niet dat het nu normaal is dat meiden al een relatie hebben voor hun 18e. Zij vindt het onzin. Ze blijft bij haar standpunt en al mijn pogingen hebben niets opgeleverd...

Reageer