Vraag

Straf ouders ernstig in de problemen

  • 6 April 2019
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wie kan me helpen ?!

Ik en mijn vrienden hebben de grootste plannen om na het examen weg te gaan op vakantie...
En we gaan elke weekend wel weg en naar cafés toe.
Maar het probleem is ik heb wat geflikt en 500 euro schuld gemaakt bij mijn ouders en nu werk ik veel meer om mijn schuld snel af te betalen .. Maar ik mag tot het examen niet weg en met mijn vrienden willen we die vakantie boeken en zoals elk weekend weggaan maar dat kan nu niet omdat ik in de schulden sta bij mijn ouders..
Ik wil niet zeggen wat ik heb gedaan want het is heel schamend en ze lachen me dan uit ... Wie weet een goed smoesje waarom ik niet mee kan en wie weet iets ( legaal ) zodat ik snel men schulden kan afbetalen aan mijn ouders ?
( en ja ik voel me schuldig en hoor nu op de blaren te zitten )

4 reacties

Hey!

Ik denk dat er veel kans is dat je vrienden wel door je smoesje heen zullen kijken. Het beste is dus om eerlijk te zijn dat je gestraft bent, al hoef je niet persé te zeggen waarvoor precies.
Je kunt met je vrienden proberen online je vakantie wat te boeken.

500 euro afbetalen is niet niets, maar je zal er wel geraken door te werken en dit vol te houden. Als je dit te traag vindt kun je ook ondertussen bv. oude spullen verkopen. Let er ook op dat je je verdiende geld niet gebruikt om op café mee te gaan of het op andere manieren te verspillen, probeer nu wat extra spaarzaam te zijn (wat altijd handig kan zijn om te leren!).

Ik vind het al heel positief dat je inziet dat je fout bent geweest. Succes met je examen nog!

Groetjes
Lot
smoesje: Mijn ouders zijn dit weekend .... jaar getrouwd, dus we geven een feest.

snel afbetalen: neem meerdere baantjes
Hoii Dybala,

Vervelend dat je in de schulden zit bij je ouders.
Je kan gewoon zeggen dat je geen geld hebt, dat hebben meer mensen/jongeren wel. Je vrienden zullen het heus wel begrijpen. Smoesjes kun je wel gebruiken, maar ik zou het dan niet te ingewikkeld maken want anders zeg je de volgende keer bijvoorbeeld iets anders. De waarheid is het beste :-)

Je kan het snelst je schulden afbetalen met werken, weinig kopen en sparen. Ik denk dat je het wel snel bij elkaar hebt als je het geld niets steeds uitgeeft bij cafés bijvoorbeeld.

Heel veel succes met je examen en het gaat je lukken!

Groetjes Anne
Met oppassen verdien je veel geld en je kan ondertussen huiswerk maken. Succes!

Reageer