Soms is er niks aan de hand maar lijkt het harder aan te komen dan normaal..

  • 3 April 2020
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo mijn naam is Andy thuis gaat het soms moeilijk ik heb meerdere mentale diagnoses ik heb ADHD en een paar andere diagnoses vooral tourette's waardoor ik moeilijk dingen zeg of spreek en daardoor ticks heb mijn vader en moeder vinden me daardoor vaak irritant maar zeggen daarna dat ze van me houden. Soms is er sorry maar is er toch weer sprake van een ruzie achterop. Ik heb ook DCD en een slechte motoriek mijn vader schreeuwt naar mij toen ik naar boven wou en er genoeg van had en ik schrik en schreeuwt harder naar me doordat ik schrik en daarna mijn ju mors en heel kwaad word en mij aan het schrikken laat en begint te praten over hoe het allemaal mijn schuld is. Ik smeekte hem om sorry te zeggen waarop hij me vervolgens uitlacht Ik heb geprobeerd met mama te praten over de vijf kansen die ze opgelegd heeft dat ze papa zou verlaten over pest-gedrag dat heeft ze dus niet gedaan. Maar wat moet ik doen? Ik heb gedachten aan zelfmoord en kan s'nachts niet schrijven doordat ik geluid-sensitief ben en dingen heel hard hoor zelfs muziek helpt niet .. Ik weet niet wat ik moet doen.. Mijn vader zegt dat ik spellen met hem speel over mijn meerdere persoonlijkheden en maakt grappen over mijn comfort-eten en overgewicht ik vind het niet leuk thuis en beslis op mijn 21ste geen contact meer met ze te hebben.. door dat dit steeds gebeurt..


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Je zit echt in een hele moeilijke situatie. Als ik dit zo zie weet ik niet meer dan de kindertelefoon te bellen of chatten of veilig thuis te bellen. Als je niet mag bellen kan je met de kindertelefoon appen en die kan je verbinden met WhatsApp met veilig thuis. Dat heb ik ook gedaan. Veilig thuis gaat dan een gesprek met je hebben en dan kijken ze wat ze voor je kunnen doen. Ik hoop echt dat het goed komt. Misschien kan je in therapie voor je mentale problemen.

Xxx anoniememeid

Hey,

wat vervelend voor je!

Je hebt dus een aantal diagnoses waar je momenteel een beetje last van hebt. Je vader doet stom en je moeder wil je vader niet verlaten voor deze problemen. Je bent zijn pestgedrag zat en wil zomin mogelijk contact met hem. Klopt dat?

Heb je een goede vriendin/ vriend waar je mee kan praten? Misschien is het een idee om wat vaker samen door te brengen.

Je zei dat je ouders, na ruzies, zeggen dat ze van je houden. Geniet maar van de complimentjes die ze je geven. Ze zullen vast zeggen dat ze van je houden omdat ze dat ook echt doen.

Kan je samen met je ouders (anders alleen je moeder of misschien wel alleen je vader), proberen zoveel mogelijk oplossingen te bedenken. Gewoon alles wat er in jullie opkomt (dus ook dingen die misschien een klein stukje van het probleem oplossen). Schrijf dat dan op en streep door wat sws niet mogelijk is. Wat er dat over blijft kunnen jullie met zn alle proberen toe te passen.

Het zal niet in een keer allemaal beter zijn, maar probeer bij de kleinste verbeteringen al blij te zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Als ik verder nog iets voor je kan doen hoor ik t hè?

Stay positive,

Xx🍀


 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Anoniememeid , 

 

Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. 

Je kan niet Whatsappen met De Kindertelefoon. Wel kun je inderdaad bellen of chatten met ons. En indien nodig verwijzen wij door naar Veilig Thuis. 

We willen graag weten hoe het komt dat je dacht dat je ook via Whatsapp in contact kan worden gebracht met Veilig Thuis, zodat we onze informatie op de website (e.d.) kunnen verbeteren. 

 

Groetjes, 

 

JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @JanneB,

ik bedoelde dat je kan whatsappen met Veilig thuis, dat doe ik zelf ook.

Xxx Anoniememeid

Reputatie 7
Badge +6

@Anoniememeid dank je wel voor de aanvulling en de verduidelijking. Dat is waardevol. Het klopt wat je zegt, met Veilig Thuis kun je Whatsappen.

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon.

Reageer