Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

School, thuis, verlegen en gay?

• 20 oktober 2017
  • 28 reacties
  • 367 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5
  • Vaak actief
  • 287 reacties
Hallo :P
ik ben dus ''lemac'' en ik heb denk ik een paar probleempjes.
k begin gw op een punt, dus het is miss op het eerste oog niet erg overzichtelijk.

Ik ben een homo (jongen valt op jongen).
Nee, ik ben geen jongen die meisjesdingen doet. Een jongen die niet stoer is, maar meisjesdingen doe ik zeker niet.
Dat dat even duidelijk is :P
Ik heb het gevoel dat mijn ouders het niet echt leuk vinden (homo's)
Mijn moeder beschouwt homo zijn als een ziekte, ze vindt homo's zielig :/
En mijn vader is er volgens mij ook niet echt positief over.
Ik ben nog niet uit de kast gekomen, dat dat even duidelijk is.
Wat moet ik nu doen? (onderwerp 1)

School en vrienden.
Ik ben naar mijn gevoel een populair jongetje op school (kinderen die ik niet ken, kennen mij wel? Heel vreemd xD)
Ik heb niet echte vrienden, daarmee bedoel ik best friends.
Ik ben meer een jochie die iedereen aardig vind, en ik vind iedereen ook wel aardig :)
En ik heb ook een vriendengroepje, maar echte vrienden? maar echte goede vrienden? DIe heb ik niet.
Dat komt door reden 3
(ik haalde niet de beste cijfers, maar nu gaat het wel weer goed)
Zijn hier nog tips voor? (onderwerp 2)

Verlegen, angst?
Ik ben hartstikke verlegen, niet normaal verlegen en stil.
Wat wel een voordeel is dat ik heel beleeft probeer te zijn, in plaats van de drukke kinderen in de klas die
kneiterhard door de klas schreeuwen enz.
Dus ik zeg overal alstublieft achter enz.
Ik heb hoogtevrees en smetvrees. van de 2de weet ik het niet zeker.
Ik vertrouw ook niet echt iemand. (wel gedaan, maar het is moeilijk)
Hoogtevrees heb ik denk ik doordat ik bijna van de hoogste verdieping van een flat was gevallen, (we woonden in een flat)
En smetvrees en netjes zijn, heb ik van het homo zijn?
Vetrouwen, hoogtevrees en verlegenheid zijn dus een probleem.
Wat kan ik hiertegen doen?!?! (onderwerp 3)

Thuis
Mijn vader heeft iets aan iets, waardoor maagzuur omhoogkomt.
Hij wil er denk ik niet over praten.
Volgens mij wordt hij door zijn medicijnen snel boos.
Door zijn ziekte let hij veel op gezondheid. Maar ik wil wel zelf bepalen of ik muziek luister of niet!!!
Ik haal slechte cijfers, hij wordt helemaal boos. Onvoldoende voor bv frans. Moet ik van hem franse boekjes lezen!
Ik heb ook een leven! Ik wil lijken op anderen en ik wil geen franse boekjes lezen!
Bij goede cijfers zegt hij dan weer niets.
Hij zegt tegen anderen dat ik niet goed mijn best doe! Ik doe super goed mijn best!
En dat zeg ik ook, maar hij gelooft me niet. Ik kan hier heel verdrietig en boos over worden.
Ik wil mijn vader vertellen dat ik ook niet altijd een boze kant van hem wil zien enz.
Maar dat durf ik niet. Hij luistert ook niet naar mijn gevoel.
Mijn oma beschouwt mij als minderwaarig, omdat ik mager ben.
Daar wordt ik verdrietig van.
Ze zegt ook dat ze bijna dodd gaat, hier krijg ik geen fijn gevoel van.
Ze vindt mijn neefje beter. Ik mag mijn neef wel gewoon :P
Heeft iemand hier tips over? (onderwerp 4)

Ondergewicht,
Ik weeg een beetje onder het gemiddelde, dat maakt mij niet zo veel uit.
Ik weet niet of ik aan moet komen.
Zouden jullie dat adviseren?
Wordt ik dan niet, te zwaar? (onderwerp 5)

Huilbuiltjes en nog meer.
Soms lig ik huilend in bed. En dan denk ik aan vroeger, was toen was het ''leuker''
Na de verhuizing, had ik al een half jaar niet meer met mijn leeftijdgenoten gespeeld (was toen nog jong)
Ik kende niemand op mijn nieuwe school :(
Maar soms denk ik aan zelfmoord, dan bedoel ik alleen denken denk ik.
Ik denk dan na van, wat gebeurt er als ik zelfmoord pleeg?
Soms denk ik ook na over de moglijkheden van zelfmoord plegen, is dit erg?
Ik zeg bij mezelf dan wel, ik ga het niet doen.
Wat nu? (onderwerp 6)

Hopelijk wordt er gereageerd :P
laterzzz!

28 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Oke...
Ja, bedankt?
Dan kunnen jij en je moeder misschien eens naar een (gezins)psycholoog gaan. Daar kunnen jullie samen over jullie problemen praten. Je kunt ook alleen met die psycholoog praten. Als je wilt, kan die psycholoog jouw problemen aan je moeder vertellen of helpen samen vertellen. Die psycholoog kan je ook tips geven hoe je het best uit de kast komt, en hoe je je ouders kunt duidelijk maken dat homo geen negatief iets is. Jij en je ouders kunnen eens naar een documentaire over homoseksualiteit kijken, en dan kunnen je ouders zien dat het geen ziekte is.
Reputatie 2
Badge +5
Je ouders doen negatief tegenover homo’s, maar hoe staan ze tegenover jouw andere problemen? Je verlegenheid, dat ke veranderd bent, met je moeder apart kun je over je vader praten... Vind je dat een goed idee?
Dat heb ik al gedaan, ik denk dat ze mijn vader niet meer leuk vind...
Je ouders doen negatief tegenover homo’s, maar hoe staan ze tegenover jouw andere problemen? Je verlegenheid, dat ke veranderd bent, met je moeder apart kun je over je vader praten... Vind je dat een goed idee?
Reputatie 2
Badge +5
Dit gaat niet werken bij mij...
Is er nog een andere oplossing??
Als jij met iets zit, zoals problemen thuis, ee leerstoornis, of gewoon eens nood hebt aan een gesprek, kun je naar de leerlingenbegeleiding gaan. Deze gaan bekijken hoe ze je het beste kunnen helpen. Je kunt met al je problemen naar ze toe.

De leerlingenbegeleiding kan je ouders inlichten en/of een gesprek met ze hebben, maar dit alleen nadat ze dit met je besproken hebben.
Reputatie 2
Badge +5
Oh ja, ik zie nu dat we dat wel hebben, ik kan verder niet zien wat ze doen. De website is al een paar dagen uit. Ik weet ook niet waarom. Kan jij uitleggen wat zo’ leerlingenbegeleiding doet?
Heeft jouw school geen leerlingenbegeleiding? Dat is uniek, heb ik nog nooit gehoord. Kun je dit navragen bij de receptie of het secretariaat? Die weten vast meer.
Reputatie 2
Badge +5
Die hebben we denk ik niet...
En de leerlingenbegeleiding? Ken je daar iemand? Je kunt ook gewoon om een afspraak vragen, na één gesprek heb je geen verplichtingen ofzo. Je merkt zelf dat je anders bent geworden, en hoewel de puberteit hier een oorzaak van kan zijn, is het vast fijn om hier met iemand over te praten.
Reputatie 2
Badge +5
Ik heb gemerkt dat ik anders ben geworden. Tijdens de reünie gedroeg ik verlegen en stil. Ze waren dit niet gewend van mij. Mijn mentor vertrouw ik niet. Ik weet niet waarom, maar maar nieuwe mentor geeft me niet het gevoel dat het handig is om geheimen mee te delen. Ookal zegt hij het zelf wel.
Weer in contact komen met die oude vrienden? Je kunt een reünie organiseren, naar de bioscoop bijvoorbeeld met je oude vrienden. Degene waar het het beste mee klikt kun je dan beginnen smssen en dan zie je wel hoe het contact loopt. Ik denk dat je echt eens met iemand moet praten, als al die emoties er eens uit zijn, worden die huilbuien vast ook minder. Vind je het ok om met je mentor hierover te spreken?
Reputatie 2
Badge +5
Ik heb oude vrienden, maar die spreek ik “bijna” niet meer.
Reputatie 2
Badge +5
Niemand... ik ben eenzaam.?
Ok. Niet die neef dus. Wie vertrouw je nog? Misschien een volwassene, oom of buurvrouw ofzo?
Reputatie 2
Badge +5
Op volgend familiefeest gegevens uitwisselen? Of aan je ouders vragen of je aan die gegevens kunt komen?
Ik niet zo’n geen contact met hem, dat is het gewoon iets wat ik niet wil.
Op volgend familiefeest gegevens uitwisselen? Of aan je ouders vragen of je aan die gegevens kunt komen?
Reputatie 2
Badge +5
Je hoeft niet meteen bij hem uit de kast te komen, iemand om mee rond te hangen is ook al fijn. Voornaam + achternaam op Facebook geeft geen resultaat?
Het is vreemd om dat te doen... voor mij dan. Nee geen resultaat, niet iedereen heeft facebook. Zelf gebruik ik het ook niet, maar heb wel een account.
Je hoeft niet meteen bij hem uit de kast te komen, iemand om mee rond te hangen is ook al fijn. Voornaam + achternaam op Facebook geeft geen resultaat?
Reputatie 2
Badge +5
Is Facebook een optie? Je hebt waarschijnlijk zijn achternaam, dus dat lijkt me haalbaar.
Ik wil zowieso niet uit de kast komen bij hem...
We hebben een hele korte achternaam die wel vaker voorkomt...
Is Facebook een optie? Je hebt waarschijnlijk zijn achternaam, dus dat lijkt me haalbaar.
Reputatie 2
Badge +5
Ik heb een goede band met mijn neef, maar kan geen contact met hem opnemen. Geen telefoonnummer enz.
Maar verder bedankt voor de tips?
Hoi!

Ok, waar zal ik beginnen. Ik denk dat ik alles wat door elkaar ga beantwoorden, en zien waar we uitkomen :D

Laat ons beginnen over homo zijn. Helemaal prima, ik val ook op jongens, denk ik. Dat die smetvrees te maken heeft met homo zijn, klopt volgens mij niet, het is gewoon iets dat in je zit. Je kunt aan smetvrees werken, er bestaat therapie voor.

Jammer dat je ouders homo's zielig vinden, het is helemaal geen ziekte! Je moeder heeft al helemaal niets te zeggen, want die valt zelf op jongens, met je vader als bewijs.

Tuurlijk ga je als homo niet meteen meisjesdingen doen. Dat is net als lesbische meisjes die er allemaal als jongens zouden uitzien. Stereotypes, ze zijn moeilijk weg te krijgen.

Bij mij is het op school omgekeerd. Ik ken veel mensen, maar veel mensen kennen mij niet 😃 Op school heb ik niet echt vrienden, maar daarbuiten wel. Die neef waar je het over had, is dat geen goede vriend? Het is helemaal geen must om op school zo'n close vriendengroepje te hebben, buiten school is ook prima.

Je klinkt als een aangename persoon. Je bent beleefd en schreeuwt niet door de klas.
Die hoogtevrees begrijp ik, als je bijna van een appartementsblok bent gevallen :S Je zou voor minder bang worden.

Vertrouwen is iets lastigs. Iedereen heeft het altijd over tweede kansen, maar als je die geeft, wordt je hart snel weer gebroken. Dat is natuurlijk niet altijd zo, maar voorzichtig zijn met wie je vertrouwt en wie niet kan nooit kwaad. Er zijn extreme gevallen van een stoornis in het vertrouwen, misschien heb je dat, en ook dit kan verholpen worden met therapie. Het is alleen moeilijk in te schatten of je die nodig hebt. Dat moet je grotendeels zelf bepalen. Je kunt wel raad vragen aan je ouders, mentor of leerlingenbegeleiding.

Dat ondergewicht is vervelend. Ik krijg mijn gewicht ook niet hoog genoeg, wat ik ook doe. Je kunt eens naar de huisarts gaan, om te bekijken of jullie samen een oplossing of een soort van dieet kunnen samenstellen. Je kunt ook gaan sporten, zo verkrijg je spiermassa, wat je gewicht omhoog doet gaan, maar overdrijf niet met sporten. Verder weet ik het ook niet, want zoals ik al zei, mijn gewicht is ook niet top :D

Ik vind het erg dat je aan zelfmoord denkt. Zou dit kunnen komen door de toestand thuis? Bv., je ouders die moeilijk doen over homo's? Ik denk dat je hierover best kunt praten, want je lijkt alles wat op te kroppen. Het is goed dat je hier topics geplaatst hebt, zo heb je toch al wat gevoelens van je afgeschreven.
Je kunt een gesprek regelen met je mentor of leerlingenbegeleiding, en praten over alles wat je hier gezegd hebt. Je mentor kan dan aan je ouders uitleggen dat je wél goed je best doet, en dat iedere leerling wel een vak heeft waar het (even) ietsje minder gaat.

Nogal gemeen dat je oma je als minderwaardig beschouwt om je gewicht. Dat is toch helemaal geen goede reden! Ze is vast een beetje bang, en probeert misschien jou voor te bereiden voor de dag dat ze er niet meer is, maar dat geeft haar nog altijd niet het recht je als minderwaardig te behandelen.

Heb je een goede band met je neef? Misschien kun je wel met hem praten, en bij hem uit de kast komen. Denk je dat hij te vertrouwen is en dat je geheim veilig is bij hem?

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +5
Nou, echt bedankt voor deze leuke tips?
Je hebt echt je best gedaan zie ik?
Laterzzz?
Maar volgensmij ben je heel aardig, je hoeft niet bang te zijn dat dat niet zo is. ?? als ik kon, gaf ik je nu een knuffel.

Reageer