Vraag

Scheiding

  • 6 May 2017
  • 4 reacties
  • 327 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Sinds een paar maanden zijn mijn ouders gescheiden:( ik weet echt totaal niet hoe ik ermee om moet gaan, ik heb neiging om voor een auto te springen.. heeft iemand een tip voor mij? Dankje

4 reacties

Hey,

Wat jammer dat je ouders gescheiden zijn.
(Zelfmoord lost niets op.)
Je kan miss eens gaan wandelen om je hoofd leeg te maken, of je kan vrienden uitnodigen en wat plezier maken met hen.
Het is ook belangrijk dat je met iemand die je vertrouwt over je gevoelens praat.

Groetjes en sterkte,
Meiske
Hi,

Bedenk je eerst dat zelfmoord niks oplost, niet voor jou, je familie en niet voor je vrienden. Gaat het gevoel niet weg? Praat erover, met je mentor, psycholoog, vrienden of misschien je ouders zelf. Maar hou het niet voor je. EN misschien wat Meiske_ zei, ga eens wandelen. En stel je houdt van honden, vraag of je er misschien een mag, een soort therapie hond als het door blijft gaan. Die kunnen zoveel voor je betekenen en je zo goed helpeN!

Succes, sterkte en groetjes,
EvenAnoniemxX
heeft iemand een tip voor mij?

Laten we beginnen met niet voor een auto of iets anders te springen.

Je bent echt niet de eerste die het moeilijk heeft met zijn/haar gescheiden ouders. Je bent dus niet de enige in deze situatie. Dat kan een comfortabele gedachte zijn. (Mijn ouders zijn ook gescheiden.)

Hadden je ouders ruzie, kwam het als een verrassing?

Het helpt vaak om er met iemand over te praten. Heb je vrienden waarmee je kan praten? Anders kun je bijvoorbeeld ook naar je mentor of een vertrouwenspersoon op school. Je kan natuurlijk ook met je ouders praten, maar ik snap dat dit lastig is, aangezien zij eigenlijk een beetje de oorzaak zijn.

Hoe vervelend de situatie nu ook voelt, het gaat vanzelf wennen. Mijn ouders zijn nu zo'n 11 jaar gescheiden en ik kan me totaal niet meer voorstellen hoe het zou zijn als ze samen zouden zijn en dat is oké. Misschien klinkt dat nu beangstigend, ''ik wil het niet vergeten'', maar uiteindelijk pas je je aan aan de situatie en wen je aan de nieuwe situatie :)

Tot slot wil ik je nog wijzen op de site van Villa Pinedo. Zoals ze het zelf zeggen is het Dé plek voor kinderen met gescheiden ouders. Wellicht helpt dat ook nog iets :)

Onthoud: gescheiden ouders is niet het eind van de wereld, ook al voelt dat misschien wel soms zo. Je ouders houden misschien niet meer van elkaar, maar ze houden nog evenveel van jou!

Gr. Pin

Reageer