Samen in bad met mijn vader?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoiiiiii... nou, nu ook maar eens een vraag van mij:
Naast het alleen douchen ga ik al sinds zolang ik me kan herinneren met m'n vader in bad. Zo ongeveer 1x per week, of soms iets minder vaak. Op zich niets vreemds aan, en ik kan het altijd goed met m'n vader vinden.

Toen ik iets meer meisje begon te worden, dus zeg maar toen m'n schaamhaar (flink) begon te groeien, vonden mn ouders het beter om daar mee te stoppen. Daar was ik best wel verdrietig om, maar nu 'n paar jaar later begrijp ik dat beter.
Dus, niet meer in bad met m'n vader.

Ik zei een tijdje geleden tegen m'n vriendin (die haar vader nooit heeft gekend), en zei vond 't echt super super raar dat wij dat deden... maar t had echt niets met rare dingen of zo te maken.
Maar door haar felle reactie twijfel ik... er zijn toch vast meer meiden die met hun vader of moeder in bad gaan?
Ik doe 't nu niet meer dus, sinds ik puber... maar voor die tijd wel.

20 reacties

Hoi!

Aangezien je ouders het beter vonden om vanaf je puberteit het samen in bad gaan stop te zetten, lijkt het samen in bad gaan me nogal onschuldig. Je ouders willen jouw privacy respecteren, dus het lijkt me ok.

Sommige gezinnen zijn opener in dit soort dingen dan anderen. Je vriendin kan opgevoed zijn op een manier die meer afstand tussen ouder en kind heeft. Voor haar lijkt samen baden vreemd, maar omdat jij hiermee opgevoed bent, is het voor jou normaal.

In Japan heb je 'onsen', dat zijn badhuizen. Daar ga je helemaal naakt in. Mannen en vrouwen zijn (vaak) gescheiden, maar het punt is: het is maar wat je gewoon bent. Als je van jongs af aan went aan het in bad gaan met anderen, vind je het normaal. Als je dat niet gewend bent, vind je het misschien eerder ongemakkelijk.

Groetjes
x
Dank je wel 100DIVERGENT11.....
Ik heb 't nooit vreemd gevonden, maar het is ook niet dat we naakt rondlopen of zo.
En sinds ik eh "puber" ben douche ik wel met de deur op slot, wil dat toch prive houden.
Maar iig fijn om te horen dat 't jou wel okee lijkt... ik heb er nooit iets vreemds bij gedacht, maar 't is in elke familie weer anders.
Het verschilt gewoon heel erg per familie.
Bij de ene familie is het doodnormaal om elkaar naakt te zien, maar bij de andere familie gebeurt dat eigenlijk nooit.
Je moet gewoon zelf weten wat jij prettig vind
Het is vooral het feit dat je ouders je vanaf je puberteit meer privacy wilden gunnen, dat me gerust stelt. Ik denk dat jij ook wel kan inschatten wat ok is en wat niet. Als je ergens over twijfelt, kan je dat altijd hier vragen.
dankjewel anniedepanny & 100divergent...
ja, voor mij was en is 't altijd okee geweest, zeker nooit iets raars bij ons thuis.
maar sinds puberteit ben ik wel veel meer prive (met bloot/bad) dan voor die tijd.
Ik heb dus geen twijfel, maar kreeg twijfels doordat mn vriendin nogal fel reageerde.
Het is normaal dat je met de puberteit meer privacy wenst. Voor sommigen is dit belangrijker dan voor anderen.
Je vriendin is thuis waarschijnlijk veel privacy gewend, en kan zich moeilijk voorstellen hoe het is om er wat minder "streng" in te zijn. Zij doet wat zij fijn vindt, jij doet wat zij fijn vindt.
Hi Lieke_004,

ik vind het niet raar hoor. Het heeft toch niks met seks te maken?

Tot ons 6e ofzo ging mama ons (twinbroertje en mij) wassen onder de douche of in bad, we gingen ook wel eens met papa onder de douche en in bad. Net hoe het uitkwam.

Vanaf ons 6e ofzo gingen we zelf douchen samen met ons jongere of oudere broer of onze oudere zus en soms ook wel in bad. We gaan vaker douchen dan in bad.

Sinds we iets van 12 zijn gaan wij (twin en ik) bijna alleen nog met ons jongere broertje douchen, want we delen met hem een badkamer, tussen onze slaapkamers in. Voor school staan we vaak met zijn 3-en onder de douche. Dat gaat gwn sneller en we vinden het normaal en het is wel gezellig.

Als ons jongere broertje er niet bij is, douche ik eigenlijk altijd wel samen met mijn twin. Want we slapen op één kamer en dan worden we gelijk wakker en gaan we douchen. Ook sporten we veel samen en daarna douchen we dan ook samen.

Soms gaan we samen in bad, lekker warm is goed voor onze spieren, na het sporten. Alleen kun je in onze badkamer niet tegenover elkaar in bad zitten, want daar zit zo’n dop in je rug te prikken anders. Dus dan moeten we dezelfde kant op zitten, maar dat maakt ons niet uit. Meestal kijken we dan yt of tv als we samen in bad zitten. We tossen wie er voor en wie er achter mag zitten of we wisselen af.

Mama (en de rest van de familie) ziet ons nog steeds wel bloot, want tot 2 jaar geleden gingen we naar een naturistencamping, maar laatste jaren niet meer en gaan we nog steeds wel naar het naaktstrand.

Nu we 15 zijn gaan we meestal apart van onze ouders ergens met vrienden zitten, maar thuis in de tuin zonnen we nog gewoon allemaal bloot.

Wij hebben nooit de badkamerdeur op slot. Mama komt toch niet zomaar binnen als ze weet dat we douchen, want ze weet ook wel dat jongens in de puberteit soms ook nog andere dingen onder de douche doen, dan alleen zich wassen. De enige die binnen komt is ons jongere broertje, maar ja, maakt niet uit meestal. Soms sturen we hem weg :P

Als we vrienden hebben te logeren douchen we vaak ook samen, tenzij ze dat niet willen, maar meeste willen wel samen.

Dus ja, het is een beetje afhankelijk hoe je opgegroeid bent. Bij ons thuis zijn we er nogal makkelijk in, allemaal.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en als je nog vragen hebt, stel ze gerust :)

Groetjes,
M&M’s
dankjewel M-EN-MS! :-)
klopt wat je zegt hoor, bloot heeft niets met seks te maken.
maar mn vriendin reageerde er nogal "vreemd" op toen ik over het douchen met mn vader vertelde... zelf heb ik er nooit iets vreemds aan gevonden, en 't is ook niet vreemd

Dat samen douchen klinkt leuk en gezellig, maar sinds puberteit is 't toch allemaal net wat anders bij ons.
vind 't aan de ene kant wel jammer, maar "schaam" gevoel was er gewoon ineens... ik weet ook niet waarom.

Zo zag mn broer mij een tijdje geleden per ongeluk bloot, dat vond ik niet zo leuk.

Ik ben in ieder geval blij dat er meer gezinnen met elkaar in bad gaan. ben best wel opgelucht nu. 🙂
Hi Lieke_004,

Ja, je bent zeker niet de enige die (vroeger) bloot met papa of mama onder de douche of in bad bent geweest. Maar ik hoor ook dat andere kinderen dat nooit hebben gedaan. Natuurlijk werden ze, toen ze klein waren, ook wel door hun mama gewassen, maar das anders. Niet iedereen voelt zich gemakkelijk bij bloot zijn.

Wij zien onze zus elke week wel bloot en zij ons en haar vriendinnen zien ons ook wel eens bloot, bijvoorbeeld als we thuis in de sauna gaan of bloot liggen te zonnen.

Het maakt ons niet zoveel uit wie ons bloot ziet. Ook niet als we meisjes bloot zien of zij ons. We worden toch niet opgewonden van meisjes, want twin en ik vallen op jongens.

Sommige vriendinnen van onze zus worden rood als ze ons bloot zien, alsof ze nog nooit een jongenspiemel van dichtbij hebben gezien, terwijl ze zelf ook broertjes hebben. Dan zullen ze hun piemels ook nog niet gezien hebben, denk ik. Of vinden meisjes jongenspiemels sws spannend om naar te kijken?

Wij hebben nooit een stijve gehad dat zij het gezien hebben, maar we hebben wel een vrij grote slappe piemel (14 cm), dus misschien dat ze dat nog niet zo vaak hebben gezien. Ze blijven wel naar onze piemels kijken, dus zullen ze het toch wel interessant vinden. Ze durven ons niet in ons gezicht aan te kijken als we met ze praten als we bloot zijn en dan kijken ze een beetje naar beneden. Ik denk naar onze piemels.

Was jouw broer ook bloot toen hij jou bloot zag en was hij dan ook opgewonden (stijve piemel) of zag hij je alleen maar even bloot uit de douche naar je kamer lopen ofzo? Hoe oud is jouw broer en zie je hem af en toe ook bloot of heb je zijn piemel nog nooit gezien?

Ik snap wel dat je in de puberteit liever een beetje je blote lichaam voor jezelf houdt, dus daar is ook niks mis mee.

Groetjes,
M&M’s
hoi hoi M&M’s,
Thanks voor je reactie en uitleg... zo vrij/open als bij jullie thuis is 't bij ons niet, maar met bad/douchen ging 't tot in de puberteit altijd gemakkelijk.

Broer is paar jaar ouder, is 17.
Toen hij me zag had hij gewoon kleren aan, en 't was maar heel even dat hij me zag.. maar hij zag me wel.

Sinds hij geen kind meer is, is hij ook meer privé, kamerdeur en badkamer op slot en zo.
Toen hij nog jonger was zag ik zijn piemel wel eens, maar nu al een paar jaar niet gezien.
Stijve piemel (in 't echt) heb ik nog nooit gezien.....
Was jouw broer ook bloot toen hij jou bloot zag en was hij dan ook opgewonden (stijve piemel) of zag hij je alleen maar even bloot uit de douche naar je kamer lopen ofzo? Hoe oud is jouw broer en zie je hem af en toe ook bloot of heb je zijn piemel nog nooit gezien?
Was jouw broer ook bloot toen hij jou bloot zag en was hij dan ook opgewonden (stijve piemel) of zag hij je alleen maar even bloot uit de douche naar je kamer lopen ofzo? Hoe oud is jouw broer en zie je hem af en toe ook bloot of heb je zijn piemel nog nooit gezien?

hoi hoi filmnl.net... ehhhhhh, dat vroeg M&M's me ook al, en daar heb ik ook op antwoord gegeven.

nog maar een keer dan:
- nope, broer was niet bloot, was gewoon aangekleed
- zag me alleen maar bloot toen hij langs mn kamer liep
- hij is 17

.. en serieus, vlak hierboven staat alles wat ik al zei tegen M&MS's...
Reputatie 1
Badge

Hey! Nothing to worry about! Ik besef mij eigelijk pas net dat ik paar keer een stijve heb gehad wnr ik douchde met mn zusje maar ik dacht er toen niet veel van en zij vond het gwn grappig dus ja, iedereen zo zijn momenten gehad!

AJ <3

 

He Lieke! Ik ben 16 en ga vaak, zo n 3 keer per week in onze ouders hun super grote badkuip, samen met mijn zusje van 12, en ons kleine broertje van 10. Ik ben een nogel harig meisje, zo is mijn kut dus echt helemaal behaard met mijn zwarte bos schaamhaar. Okselhaar heb ik ook, echt grote bossen daar. Mijn zusje van 12 zit al in de puberteit en heeft echt wel al een flinke bos, ook zwart als ik, schaamhaar.

-Dit deel van deze reactie is verwijderd door De Kindertelefoon wegens het overtreden van forumregel 9-

Ik zie echt niks verkeerd aan dat we met zijn drieen, 10, 12 en 16 jaar samen in bad gaan. Ach ja, ik ben al een heel grote meid met overal mikn meiden beharing, super interesant  voor die twee van 10 en 12, en MN broertje leert zo al heel veel over dat grote meisjes dus ook verl schaamhaar krijgen, hij begrijpt het al, en mn kleine 12  jarige zusje wordt steeds behaarder bij dr kut, broertje snapt al dat ze net zo behaard als hun grote zus wordt. Geen enkel slecht gevoel nee!

Groetjes en knuffel van Carmen 16

Reputatie 4
Badge +2

ik douchte vaak met mijn moeder tot een jaar of 12 ongeveer. dat stopte toen nadat me moeder merkte dat ik erecties begon te krijgen tijdens het samen douchen met haar

Reputatie 7
Badge +19

Hoi ik heb dat ook wel eens gedaan toen ik jong was en niks vreemds aan hoor

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb dat nooit gedaan, alleen toen ik nog jong was gingen ze me altijd baden 

Het is niet vreemd hoor

Zelf heb ik het niet gedaan , maar mijn broertje wel

Reputatie 7
Badge +7

Hallo

Nee hoor, daar is niks geks aan. En ik vind dat jouw ouders er ook goed rekening mee hebben gehouden door te zeggen dat het misschien maar een jeugdherinnering moet worden doordat je bent gaan puberen.

Volgensmij is dit ook alleen een vooroordeel door de hoeveelheid zaken over misbruik met vaders en dochters. Want volgens mij zou niemand zo wreed reageren als het je moeder was i.p.v. je vader. 

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat er geen enkele verkeerde bedoelingen waren aan het badderen met je vader, en dat het gewoon een leuk vader-dochter moment was. Jammer dat je zo’n reactie naar je hoofd hebt gekregen.

Badge

Nou in bad gaan met mijn pa was Dr nooit miss een paar keer toen 3 of 4 was ofz maar tot mijn elfde heeft mijn moeder me altijd soort van me haren gewassen en ook mijn lichaam maar toen ben ik rond die tijd ook gestopt daar mee zelfde redens dus eigenlijk klinkt het voor mij niet heel gek

Reageer