Vraag

ruzie tussen mijn broer en vader

  • 28 March 2018
  • 1 reactie
  • 199 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Eigenlijk heb ik er niet echt veel mee te maken, maar ik zit er wel mee.  Ik heb gescheiden ouders, dus ik ben de helft van de week bij mn moeder en de andere helft bij mijn vader. Mijn broer is 17 jaar oud, maar gedraagt zich soort van een beetje als een 20 jarige. Hij denk vooral dat hij stoer, het meestal beter weet en dat hij niks verkeerds doet. Mijn vader is erg koppig, denk ook dat hij alles weet en heeft een soort angst voor verlaten worden. ( ik klink nu erg negatief over hun , maar ik hou wel van ze ).
Maar ze hebben dus de hele tijd ruzie, en mijn broer is laatst weggelopen en woont nu een week bij moeder. De ruzies zijn om de kleinste dingen, die opeens het einde van de wereld lijken. Als ze ruzie maken gaan ze uiteindelijk tegen elkaar schreeuwen en het is zo irritant als je er bij zit. Als ze uiteindelijk gestopt zijn met ruzien, gaan ze allebei apart hun verhaal van de ruzie vertellen aan mij. En ik snap waarom ze boos zijn op elkaar, maar ze snappen elkaar geloof ik niet. Ze vatten elkaar altijd verkeerd op voor mijn gevoel en als ik het zeg dan ben ik weer verkeerd.
En ik wil eigenlijk dat dit stopt, maar moet ik me er wel mee bemoeien ?

1 reactie

Hoi!

Je broer en vader maken vaak ruzie. Dat is vervelend om tussen te zitten. Tijdens de ruzies lijken ze niet vatbaar te zijn voor de rede van de ander, maar achteraf vertellen ze hun versie van de feiten aan jou.

Het handigste zou zijn dat ze dat vertellen van hun kant van het verhaal rustig tussen hen twee uitpraten, zodat ze jou er niet steeds mee lastigvallen. Als ze het rustig aan jou kunnen uitleggen, zouden ze dat in principe ook tegen elkaar kunnen doen.

Zouden jullie dit eens kunnen bespreken bij bv. het avondeten, wanneer iedereen rustig en ontspannen is? Het kan dat, wanneer ze beseffen dat jij ermee zit, ze meer hun best gaan doen om de kalmte te bewaren.

Je kunt je moeder om raad vragen. Zij heeft meer ervaring in dit soort dingen, en snapt vast dat deze situatie niet fijn is voor jou.

Groetjes
x

Reageer