Vraag

Ruzie thuis

  • 13 November 2022
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Badge

Hii, afgelopen maanden heb ik erg veel ruzie thuis, en dan voornamelijk met mn moeder. Ze worden boos om de kleinste dingen en alles is mijn schuld. Mijn vader staat aan mn moeders kant dus daar heb ik ook ruzie mee. Mijn zus heeft autisme en als zij iets doet is het nooit een probleem, en krijgt ze nooit straf, en als ik 1 keer iets doe wat niet eens zo heel erg is worden ze gelijk al heel boos. Ik reageer dan kortaf aangezien ik telkens degene ben die problemen krijgt. Ik ben het nu gewoon zat en een normaal gesprek hierover heb ik al gevoerd, maar het boeit ze niks. Ik heb dit ookal met mijn mentor besproken en die had het donderdag naar voren gebracht in het oudergesprek. Later kreeg ik nog meer ruzie omdat ik het had besproken met mijn mentor. Mn moeder zei dat het allemaal aan mij lag en dat ik me aanstelde, en dat ik het niet met andere moest bespreken. Ik zit nu op het punt om gewoon een flinke ruzie te maken in de hoop dat ze me echt te zat worden dat ik ff weg kan. Ik trek het thuis echt niet meer en een normaal gesprek valt ook niet te voeren. Ik heb hier al meer dan een jaar last van en het word alleen maar erger. 
Weet iemand iets om dit te bespreken dat ik misschien ergens anders heen kan, en zoja hoe doe ik dit? X veer
 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Fijn dat je het al tegen je mentor hebt verteld. Je zou het nogmaals met je mentor kunnen bespreken en vertellen dat het oudergesprek niet heeft geholpen en waarom. Zolang je onder de 16 bent, mogen mentoren alle kanten met jouw problemen op. Zouden ze van iemand anders hulp voor jouw kunnen regelen?

Reageer