Beantwoord

Ruzie thuis

  • 9 January 2020
  • 7 reacties
  • 721 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Bij mij thuis is er regelmatig ruzie, het gaat meestal om mijn broer. Hij gamet veel en staat ook niet goed voor school. Tijdens het eten is er dan soms ruzie, dan stormt er weer een naar boven en dan zit ik daar terwijl ze schreeuwen. Als ik dan privé ben met mijn vader gaat hij altijd zijn kant vertellen en zeuren over alles. Tijdens de ruzie is er dan schreeuwen, huilen en soms ook geweld. Niet heel heftig geweld, maar een trap, duw of trek zit er meestal wel in. Ik vind het heel naar om te zien, want dan huilt mijn broer en is mijn moeder ook weer verdrietig. Mijn vader is meestal degene die geweld gebruikt. Er is net weer een ruzie geweest en ik hoor momenteel het huilen van mijn broer aan, ik wil wel naar hem toe gaan, maar ik denk niet dat hij dat waardeert en mij ook een klap geeft. Dit is nu al 2 jaar aan de gang. Ik zet meestal muziek op en dan denk ik er niet aan, maar heeft iemand nog andere tips?

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 January 2020, 21:55

Bekijk origineel

7 reacties

Ik heb dit ook meegemaakt, inmiddels is het geweld voor 99% uit de ruzies en discussies tussen mijn ouders en mijn broer. Ik zet meestal ook muziek op en als mij dat te weinig afleid ga ik tekenen onder het muziek luisteren of op social media ook met muziek aan want als ik een filmpje kijk en ze schreeuwen hoor ik het geschreeuw nog steeds.

sterkte PizzaHawaii 💕

Praat er met je huisarts over hij/zij is er niet alleen om wondjes en kneuzingen te verhelpen

Hey iedereen 

mijn naam is Timmy en ik ben 15jaar 

en ik heb al 2weken lang geen normaal gesprek meer met mijn moeder gehad mijn vader is ook al een tijdje overleden en mijn moeder is constant boos op mij ze is op mijn zus en broer nooit boos en ze heeft me ook al eens in een jeugdinsteling laten opnemen maar volgens haar helpt niets ik heb normaal wel elke week ruzie met men moeder maar normaal maar voor 3dagen maar deze keer heeft ze al meer dan 2weken geen woord meer gezegd ze maakt ook geen eten meer voor mij ze wast men kleding ook nimeer en eigelijk om het cru te zeggen ze ziet me niet meer als haar zoon ze doet niets meer voor mij ik moet elke ochtend om 5uur opstaan om te zorgen dat ik schone kleding heb en zodat ik op tijd naar de winkel kan gaan om met het geld dat ik verdien in het zwart eten te kopen en ik vroeg me eigelijk af wat ik volgens julie zou moeten doen want zo gaat het niet meer ik kom elke dag te laat ik kan mijn taken niet meer maken want ik kan niet meer op de pc en als ik ook maar te laat ben belt mijn moeder de politie als ik tijd heb ga ik naar de bib om men huiswerk te maken maar ja wat zou ik volgens julie moeten doen ? 
 

mvg Timmy 

Hoi shiba2006,

ik heb het zelfde probleem. Mijn broertje gamed veel en is ook wel echt verslaafd. Mijn moeder zit met haar handen in het haar. Soms komt hij naar beneden en is hij boos of reageerd erg vel.  De rillingen gieren dan al door mijn lijf. Mijn moeder spreekt hem dan aan op een slecht cijfer en dan word hij heel erg boos. Hij slaat zichzelf dan en zegt dat hij alles verkeerd doet. Ik probeer altijd te zeggen rustig rustig maar ze luisteren niet. Ik weet niet meer wat ik moet en kan doen. 

 

groetjes en succes...

Reputatie 1

Hey iedereen 

mijn naam is Timmy en ik ben 15jaar 

en ik heb al 2weken lang geen normaal gesprek meer met mijn moeder gehad mijn vader is ook al een tijdje overleden en mijn moeder is constant boos op mij ze is op mijn zus en broer nooit boos en ze heeft me ook al eens in een jeugdinsteling laten opnemen maar volgens haar helpt niets ik heb normaal wel elke week ruzie met men moeder maar normaal maar voor 3dagen maar deze keer heeft ze al meer dan 2weken geen woord meer gezegd ze maakt ook geen eten meer voor mij ze wast men kleding ook nimeer en eigelijk om het cru te zeggen ze ziet me niet meer als haar zoon ze doet niets meer voor mij ik moet elke ochtend om 5uur opstaan om te zorgen dat ik schone kleding heb en zodat ik op tijd naar de winkel kan gaan om met het geld dat ik verdien in het zwart eten te kopen en ik vroeg me eigelijk af wat ik volgens julie zou moeten doen want zo gaat het niet meer ik kom elke dag te laat ik kan mijn taken niet meer maken want ik kan niet meer op de pc en als ik ook maar te laat ben belt mijn moeder de politie als ik tijd heb ga ik naar de bib om men huiswerk te maken maar ja wat zou ik volgens julie moeten doen ? 
 

mvg Timmy 

Dit klinkt wel best heftig... 

Ik zou online eens kijken of er een sociaal wijkteam bij jou in de buurt is en dan contact opnemen.

Andere opties zijn ook de jeugdzorg (ik zou sowieso even op hun website kijken) of bel, als je weer eens ruzie hebt met je ma of als het echt niet meer gaat de politie.

Zij maken dan een rapport/melding op en dan krijg je ook hulp. Je kunt ze ook bellen via 0900-8844 (wel politie, geen spoed) zodat er in ieder geval wat aan word gedaan, want dit kan zo te horen echt niet langer.

Heel veel Suc6 

 

Stoeptegel

Ik denk dat je het beste eerst voor een wijkteam of iemand vd gemeente die je kan helpen.

Jeugdzorg kan ook, maar persoonlijk minder goede ervaringen mee.. Misschien kan een wijkteam coachen tussen een gesprek en begeleiding tuusen jou en je moeder. 

Succes

 

Reputatie 4
Badge +4

Hoi allemaal,

Bij mij thuis is er regelmatig ruzie, het gaat meestal om mijn broer. Hij gamet veel en staat ook niet goed voor school. Tijdens het eten is er dan soms ruzie, dan stormt er weer een naar boven en dan zit ik daar terwijl ze schreeuwen. Als ik dan privé ben met mijn vader gaat hij altijd zijn kant vertellen en zeuren over alles. Tijdens de ruzie is er dan schreeuwen, huilen en soms ook geweld. Niet heel heftig geweld, maar een trap, duw of trek zit er meestal wel in. Ik vind het heel naar om te zien, want dan huilt mijn broer en is mijn moeder ook weer verdrietig. Mijn vader is meestal degene die geweld gebruikt. Er is net weer een ruzie geweest en ik hoor momenteel het huilen van mijn broer aan, ik wil wel naar hem toe gaan, maar ik denk niet dat hij dat waardeert en mij ook een klap geeft. Dit is nu al 2 jaar aan de gang. Ik zet meestal muziek op en dan denk ik er niet aan, maar heeft iemand nog andere tips?

Ik ken je broer natuurlijk niet, maar misschien waardeert hij het wel als hij even met iemand waarmee hij geen ruzie heeft(gehad) kan praten net nadat hij ruzie heeft gehad. Ik zou dan niet meteen naar boven lopen, maar hem even 5 tot 10 minuutjes laten afkoelen en dan eens rustig op zijn deur kloppen en zegge dat jij het bent. Misschien vindt hij dat wel fijn en kun je er eventjes met hem over praten.

Veel succes

Reageer