Vraag

ruzie thuis

  • 20 June 2019
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben een meisje van 13.
Mijn vader word om alles boos, en de rest van mijn familie ook.
Dat ik niet mijn best doe voor school enzo, maar dat doe ik wel.
Met mijn moeder heb ik vaak ruzie.
Met mijn hele familie gaat het dus slecht, en ik haat echt mijn broertje.
Door de heftige ruzies thuis. Gaat het steeds slechter op school.
Ik ben moe, boos en verdrietig.
Wat moet ik nu doen?

3 reacties

Ik weet dat dit een standaard antwoord is maar ga naar je best vriendin en praat erover
Hey,

Je kunt er het beste over praten met iemand die je vertrouwd. Denk hierbij aan een goede vriend(in), je vertrouwenspersoon op school, De Kindertelefoon. De kindertelefoon kun je elke dag van 11:00-21:00 mee bellen/chatten voor een gesprek. Ik wens je veel sterkte.

Gr.

Jack
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Een goed vriendin van mij had vroeger ook altijd ruzie omdat ze niet goed was in wiskunde. Haar vader vond het helemaal geweldig, en daarom moest zij het ook kunnen van hem. Later werd bekend dat ze waarschijnlijk dyscalculie heeft. Maar daarover hebben zij ook veel ruzie gehad. Hij beschuldigde haar er altijd van dat ze haar best niet deed, terwijl ze bijna iedere dag aan haar wiskunde opdrachten zat.

Het enige advies wat ik je kan geven is dat je moet laten zien dat je weldegelijk je best doet. Zo kun je bijvoorbeeld opdrachten laten zien als je ze af hebt.

Door de stressvolle situatie gaan je schoolprestaties achteruit, en doordat je schoolprestaties achteruit gaan, wordt de thuissituatie steeds stressvoller. Het lijkt wel of je vast zit in een vicieuze cirkel. Probeer je ouders ervan te overtuigen dat je echt je best doet. Dan zullen ze het uiteindelijk wel begrijpen.

Mag ik vragen waarom je jouw broertje haat? Heb je veel ruzie met hem, zoekt hij veel ruzie met je of valt hij je vaak lastig? Zo ja, zien jouw ouders dit?

Reageer