Ruzie thuis

  • 4 May 2018
  • 5 reacties
  • 220 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal, ik heb een probleem.
Ik heb vaak ruzie thuis. Mijn ouders vinden dat ik mobiel verslaafd ben, en dat ik mijn kamer moet opruimen. We hebben er heel vaak hele erge ruzie over, zo erg dat mijn moeder en stiefvader een soort van uitelkaar groeien en misschien willen scheiden. Dat klinkt gek. Maar het is zo. Mijn moeder zegt vaak dingen tegen me zoals; 'kijk naar je vriendinnen, die spreken tenminste wel vaak af met anderen. Die doen iets nuttigs, het enige wat jij kan is niks,alleen op je mobiel zitten'. Of:'was jij maar net zoals je broer.' Ik heb veel vriendinnen maar ik heb gewoon nooit zon zin om af te spreken.
En ja, Ik geef het toe, ik zit vaak op social media. Maar iedereen van mijn leeftijd (13) zit vaak op zijn/haar mobiel. Maar mijn ouders snappen dat gewoon niet. Ze snappen mij niet. Het klinkt zo stom, maar die opmerkingen die mijn moeder maakt (soms nog erger dan daarboven) doen gewoon echt pijn. Ik wil zo graag een leuker kind zijn. Ik denk vaak aan zelfmoord. Mijn vriendje heeft het een maand geleden ook uitgemaakt. daar voel ik me nog steeds verdrietig over en dat kan ik hier helemaal niet bij gebruiken. Misschien klinkt mijn thuissituatie niet zo erg, maar het is erger dan het lijkt. Ik haat het thuis.. Heeft iemand tips om het thuis leuk te houden (minder ruzies!!) en tegen mobiele verslaving en liefesverdriet?
Xx verdrietig meisje.

5 reacties

Hoi,
Ik ben ook 13 en zit in de zelfde positie maar ga alsjeblieft geen zelfmoord plegen.
Denk eraan dat je over een paar jaar opjezelf mag wonen en dan kunnen je ouders een eind oprotten, heb geen tips want zie het zelf ook ni meer zo zitten
Xxx nog een verdrietig meisje
Ik herken het wel een beetje. Bij mij is het iets minder erg. Maar ik heb ook een soort verslaving, maar dan met tekenen. Dus ik zit de halve dag op m'n kamer en het wordt 1 bende en ik heb gewoon geen zin om aftespreken met vriendinnen. En m'n ouders zijn daar niet blij mee.

Tips voor telefoon verslaving:
- Zoek afleiding, zoals een sport, of een andere hobby.(zonder scherm.)
- Zorg dat je geen oplader op je kamer hebt, zodat je niet steeds je telefoon gaat opladen als ie leeg is.

Tips tegen liefdesverdriet:

https://www.google.nl/amp/s/sochicken.nl/liefdesverdriet/amp

• Galaxy
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik zit letterlijk 90-95% van mijn tijd op m’n kamer terwijl mijn broer 90-95% buitens huis is. Hier hoor ik ook vaak gezeik over en soms doet het best pijn om dat steeds te horen. Alhoewel ik geen vrienden meer heb, had ik ook nooit zin af te spreken. Ik probeer dit gezeik zo veel mogelijk te negeren.

Ik denk dat je moeder het niet zo erg vindt dat je niet vaak afspreekt, maar wel dat je continu op je telefoon zit. Spreek af dat je je mobiel bijvoorbeeld 2 uur per dag ‘beneden’ legt. In die tijd ga je huiswerk magen of een hobby doen. Dan laat je zien dat je ook echt wel zonder kunt en dat je niet alleen maar op je telefoon wilt. Dit zal ongetwijfeld helpen.
Praat meer met je ouders en leg je telefoon vaker weg dan komt het vast wel weer goed deze dingen hebben elke puber maar zeg duidelijk dat je deze opnerkingen niet leuk vindt
Badge +1

heyy,

ik heb precies hetzelfde.. mijn ouders zeiken heel de dag door ik vind het ook niet meer leuk:disappointed:

ik wil ook het goede kind zijn, ik weet geen oplossing sorry ik zit nu in die situatie, ik wil geen zelfmoord plegen hoor ik heb daar nooit aan gedacht, tip: pleeg geen zelfmoord! later zal je een mooi leven hebben en woon je zelfstandig! en heb je geen zeurende ouders. Deze dingen hebben veel pubers ,ik ook, maar laat je ouders jezelf nooit onzeker maken! je bent prachtig en lief hoe je bent! 

xx walvisjee

Reageer