Vraag

Ruzie Over Schoolrooster

  • 30 August 2019
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zoals jullie in mijn vorige topics hebben kunnen lezen, moet ik mijn havo 5 in 2 schooljaren gaan doen door onenigheid met mijn mentor. Ik was hier al heel ongelukkig over, maar nu ben ik er nog minder blij mee: ik heb maar de helft van de vakken en daarom heb ik heel veel tussenuren. Op maandag heb ik er 2 tussenuren, op dinsdag 1, op vrijdag ook 2, op donderdag weer 1 en op vrijdag heb ik er 3. Mijn moeder is er weer boos om.

Het begon eigenlijk toen ik thuiskwam. Ik was nog even met een vriendin mee naar huis gegaan na de introductiedag van school. Ik kwam om 8 uur thuis (zoals afgesproken) maar mijn moeder was weer pissig omdat ze er heilig van overtuigd was dat ik om 7 uur thuis had moeten zijn. Toen ik met een app-gesprek aan kon tonen dat we weldegelijk 8 uur hadden afgesproken werd ze weer rustig. Ze bood haar excuses aan en vroeg daarna hoe mijn dag was geweest. Ik gaf een korte omschrijving en gaf haar daarna het lesrooster.

Mijn moeder pakte het lesrooster mee naar de bank en ging liggen. Ik ging naast haar staan om het een en ander uit te leggen. Ze keek twee seconden naar het rooster en concludeerde meteen dat het nep was omdat ik dus zoveel tussenuren heb. Ze zei dat ze het niet grappig vond dat ik dit had gemaakt en dat ik de echte moest pakken, maar het is dus de echte. Dat zei ik ook, en toen kreeg ik een trap tegen mijn benen. Mijn moeder beweerde hoog en laag dat ik aan het liegen was, en mijn vader deed gewoon met haar mee.

Na een aantal minuten kalmeerde ze weer en toen besloot ik te vermelden dat ik het briefje met mijn rooster nog moest hebben omdat ik het rooster graag in mijn agenda wilde zetten, maar toen werd ze weer helemaal boos omdat ik opeens een arrogante trut was. Ik snapte er helemaal niets meer van. Intussen is ze weer kalm, maar als ik ook maar een klein geluid maakt snauwt ze wel tegen me. Wat moet ik hiermee? Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat dit niet het echte rooster is.

3 reacties

Persoonlijk vind ik het wel raar dat je moeder zo reageert. Gaat ze wel goed met je om verder en doet ze altijd zo?
Misschien kun je een afdelingsleider bellen of iemand anders die hoger staat dan je mentor, al is het maar om je moeder te overtuigen. Je kunt dat ook kijken of er ook andere opties zijn. 2 jaar over havo 5 met ook nog de helft van de vakken lijkt me overdreven als het alleen om de situatie tussen jou en je mentor gaat. Ik heb alleen je vorige topic hierover gelezen dus ik weet niet of het ook nog aan andere dingen ligt dan ik heb gelezen. Ik hoop dat de situatie beter wordt!
Mijn moeder kan ook super lief zijn en heel goed met me omgaan, maar soms heeft ze van die buien waardoor ze opeens heel woedend kan worden om kleine dingen.

We hebben intussen weer gepraat en ze "gelooft" het. Ze zegt in ieder geval niet meer dat het niet zo is.
Ik ben blij dat het niet altijd zo is. Heeft alleen je mentor invloed gehad op de beslissing dat je de helft van de vakken hebt en dat je er 2 jaar over moet doen? Misschien kun je dan nog met iemand anders praten en uitleggen hoe het zit.

Reageer