Vraag

Ruzie moeder

  • 24 January 2019
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een jongen 13 jaar het ging de afgelopen tijd op school niet goed met mij en ik heb geen cintact met mijn vader ik woon nu bij men moeder alleen diebkan het niet aan ze word vaak boos en drijgt dat dat ik het huis uit moet of ze zegt nare dingen ik weer niet of ze sirrieus is of niet help me

3 reacties

ik ben een meisje van 13 met precies t zelfde probleem, en ik weet dat dit best lastig is maar als je moeder weer rustig is probeer haar er bewust van te maken dat het niet oke is om die dingen te zeggen schrijf anders je gedachten op een briefje en geef t aan haar!
veel sucses❤️
hey,

kan jij dit bespreken met een mentor/vrienden zodat die ook weten dat er iets aan de hand is?

ik zou ook proberen te praten met je moeder waarom ze nou zo boos is en kijken of jullie allebij een oplossing kunnen bedenken, aangezien je nog geen 18 bent mag ze jou ook het huis nieteens uit sturen(weet niet of dit geruststellend is)

je zou aan vrienden/familie kunnen vragen of je daar bijvoorbeeld in het weekend kan slapen zodat je sowieso in het weekend even een andere omgeving heb en daar dan wat meer op rust kan komen
... ze word vaak boos en drijgt dat dat ik het huis uit moet of ze zegt nare dingen ik weer niet of ze sirrieus is of niet help me

Dat ze nare dingen tegen je zegt is nooit oke, ongeacht of ze serieus is of niet. Dreigen met uit huis plaatsen en dergelijke is gewoon slecht in iedere zin van het woord. Ieder kind heeft recht op een warm en gezellig thuis. Als dat niet bij je moeder is zou ik toch maar contact opnemen met je vader.


je zou aan vrienden/familie kunnen vragen of je daar bijvoorbeeld in het weekend kan slapen zodat je sowieso in het weekend even een andere omgeving heb en daar dan wat meer op rust kan komen


Het lijkt me inderdaad een goed idee om een keer te gaan logeren bij een vriend(in) of een familielid. Het is niet goed om constant in een negatieve sfeer te zitten. Het bezorgt je ongetwijfeld stress en daar wordt niemand gelukkig van.

Reageer