Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ruzie met ouders of schoolresultaten

afgelopen zondag liet ik mijn ouders mijn cijfers zien. ik heb een aangepaste vorm van dyslectsie voor getallen en wiskundige tekens. dti is erg vervelend maar de school doet onderzoek. maar mijn resultaten voor NASK en wiskunde vielen mijn ouders tegen....... daar stond ik een onvoeldoende op. nu zeggen ze je broers hadden hier geen moeite mee en je kan veel beter. ik zeg nee ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. zij flippen helemaal. mijn moeder minder. mijn vader gaat direct aan het werk pakt mijn labtop telefoon en Ipod af en hij zegt je mag niks meer leuks doen en afspreken voor je cijfers goed zijn. het gevolg hiervan ik wordt overspannen en dus mijn resultaten gaan achteruit. ik heb mijn ouders hier al mee geconfronteerd maar ze doen er altijd lacherig over alsof ze niet van me houden. HELP!!!

een jongen van 13 uit havo 2

5 reacties

hee,

ik heb ook dat probleem,vorm van dyslectsie voor getallen en wiskundige cijfers.

het is wel rot voor je dat je ouders je met je broers vergelijken,en dat ze lacherig over jou probleem doen.

vertel hun beide op een goed moment,dat het echt een serieus probleem is,en dat je er gewoon veel moeite mee hebt.

als ze dan nog lacherig gaan doen en alles van ja afpakken,kan je ook met je mentor praten.

die kan je ouders mischien eens goed uit gaan leggen wat die dyslectsie nou precies is.

wieweet krijgen ze er dan wat meer begrip voor.

ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

succes!

x
mss kan je ook bijles volgen bij een vriend
je bent ff weg van huis, je ouders kunnen niet zeuren dat je niets aan je cijfers doet, het is lachen, en je steekt er mss ook nog wat van op!
alleen maar voordelen!!
@niksss
Dat heeft ook niet veel zin..
Je kan leren wat je wilt maar toch kan je het dan op de 1 of andere manier niet snappen.
Weet ik uit eigen ervaring :p
X
@niksss
Dat heeft ook niet veel zin..
Je kan leren wat je wilt maar toch kan je het dan op de 1 of andere manier niet snappen.
Weet ik uit eigen ervaring :p
X

ja das wel waar...
maar dan ben je wel van het gezeur van je ouders af want dan merken ze tenminste dat je echtje best doet..
mhh ja,je hebt wel gelijk..

xoxo'

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen