Beantwoord

ruzie met ouders

  • 8 September 2019
  • 2 reacties
  • 480 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben nu 15 en ik heb nu al een paar weken (miss maanden) snel en vaak ruzie met Mn ouders. Me moeder heeft het druk en is gestrest vanwege Mn opa die ziek is (hersen tumor). Ze loopt te schelden als iets niet gaat zoals ze wilt. Ik vraag gewoon rustig wat is er op dat moment word ze helemaal boos op mij terwijl ik het goed bedoel. Mn vader staat aan mijn moeders kant en geeft haar altijd gelijk. Mijn moeder zegt dat ik me niet zo moet aan stellen maar ik moet alles maar pikken en accepteren en krop nu alle emoties op en dat word me nu te veel. Ik kan me steeds moeilijker concerteren en daardoor gaat Mn school (4e jaar/examen jaar) en nu onder leiden en dat is niet wat ik wil. Ik heb zelf een kut verleden al achter de rug ben vroeger veel gepest en ben daardoor snel onzeker over alles en nu voor namelijk om Mn vrienden. heb het gevoel dat ik die kwijt raak door dat ik met Mn hoofd er niet bij ben en al mijn woede uit tegen hun wat ik echt heel vervelend vind maar niet weet wat ik moet doen. Heeft iemand hier advies over hoe ik hier mee om kan gaan?
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 September 2019, 22:38

Bekijk origineel

2 reacties

Hey, Ik snap je heel goed. Ik heb ook echt een kut tijd achter de rug en mijn school leed er ook aan. Nou weet ik natuurlijk niet hoe jouw situatie precies is maar hier is mijn advies:
Je moeder is gewoon helemaal gestrest en dat is moeilijk. Dat je vader aan de kant van je moeder staat is waarschijnlijk omdat hij niet in discussie wilt met haar. Je zou eigelijk een moment moeten zoekenwanneer jullie bij elkaar zijn (bijv aan tafel bij het eten?) En dan vertellen hoe dwars het jouw ook zit en dat je er niet bij bent met je hoofd. Probeer wel altijd kalm te blijven praten zelfs als zij beginnen met schreeuwen en schelden. Hoe moeilijk ook helaas.. verder zou ik eerlijk zijn tegen je vrienden (zo ver je vrienden echt vrienden zijn en je ze kunt vertrouwen)
Ik weet ook niet hoe je school in elkaar zit maar ik zelf ben op school ook hulp gaan zoeken. Misschien dat je kan vragen of ze daar maatschappelijk werksters hebben die je advies kunnen geven? 🙂 om woede kwijt te kunnen ga ik zelf naar de sportschool. Maar gewoon een rondje lopen of even hardlopen/fietsen of wat dan ook (als je maar even weg bent van de spanning thuis) kan al opluchten. Maar zeker als je school er onderuit gaat en al helemaal met het examenjaar zou ik het ook echt bij school melden. En mocht je echt veel leidden onder concentratie problemen kun je je ook laten testen op add/adhd. Misschien dat je dan medicatie krijgt wat meer rust in je hoofd geeft en betere concentratie geeft. Nog maals weet ik niet hoe je situatie echt is maar dit is hoe ik het voor mezelf oplos. Heb je nog vragen? Reageer dan gerust. 🙂
Hey, Ik snap je heel goed. Ik heb ook echt een kut tijd achter de rug en mijn school leed er ook aan. Nou weet ik natuurlijk niet hoe jouw situatie precies is maar hier is mijn advies:
Je moeder is gewoon helemaal gestrest en dat is moeilijk. Dat je vader aan de kant van je moeder staat is waarschijnlijk omdat hij niet in discussie wilt met haar. Je zou eigelijk een moment moeten zoekenwanneer jullie bij elkaar zijn (bijv aan tafel bij het eten?) En dan vertellen hoe dwars het jouw ook zit en dat je er niet bij bent met je hoofd. Probeer wel altijd kalm te blijven praten zelfs als zij beginnen met schreeuwen en schelden. Hoe moeilijk ook helaas.. verder zou ik eerlijk zijn tegen je vrienden (zo ver je vrienden echt vrienden zijn en je ze kunt vertrouwen)
Ik weet ook niet hoe je school in elkaar zit maar ik zelf ben op school ook hulp gaan zoeken. Misschien dat je kan vragen of ze daar maatschappelijk werksters hebben die je advies kunnen geven? 🙂 om woede kwijt te kunnen ga ik zelf naar de sportschool. Maar gewoon een rondje lopen of even hardlopen/fietsen of wat dan ook (als je maar even weg bent van de spanning thuis) kan al opluchten. Maar zeker als je school er onderuit gaat en al helemaal met het examenjaar zou ik het ook echt bij school melden. En mocht je echt veel leidden onder concentratie problemen kun je je ook laten testen op add/adhd. Misschien dat je dan medicatie krijgt wat meer rust in je hoofd geeft en betere concentratie geeft. Nog maals weet ik niet hoe je situatie echt is maar dit is hoe ik het voor mezelf oplos. Heb je nog vragen? Reageer dan gerust. :)

Hi, ik weet dus niet hoe ik het Mn ouders moet zeggen dat het me dwars zit en als ik opschool vertel hoe ik me voel dan krijgen Mn ouders dat ook te weten. En als ik weg ga van de situatie word ik iedere keer terug geroepen omdat ze zeggen dat ik me aanstel. Als ik dan weg ga dan blijf ik ook echt een uur weg en dan worden ze alleen maar boser dat wil ik ook niet maar heel erg bedankt voor je reactie ik ga er zeker scène af mee doen😙

Reageer