Vraag

Ruzie met moeders

  • 20 March 2018
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wat kan je het beste dien als je ellke dag ruzie heb met je ouders en je het liefst ergens anders wilt wonen ??‍♀️

5 reacties

Praat erover met je ouders, dat je het niet leuk vind om steeds ruzies te maken, maak ze duidelijk dat het je raakt
Zoals al gezegd lijkt het mij het beste om eerst te proberen het probleem op te lossen, voordat je het vermijdt.
Het lijkt mij inderdaad een goede manier om gewoon een rustig en beheerst gesprek met je ouders aan te gaan. Om te zeggen dat jij geen ruzie wilt en dan kan je vervolgens vragen hoe jullie het probleem kunnen oplossen.
Gewoon weglopen
ik had eerst ook elke dag ruzie met mijn moeder. zij werd er niet gelukkig om en jij word er vast ook niet gelukkig om. van je problemen weglopen is ook totaal geen oplossing. dat zorgt voor meer ruzie en problemen thuis. probeer op een rustig moment met je ouders erover te praten over hoe jij je voelt en waardoor de ruzies komen misschien? . en als dat niet werkt kun je je woede of verdriet op iets anders richtten misschien zoals sport? of schilderen of schrijven ofzo? dat hielp altijd bij mij.
je kunt nog altijd je problemen tegen een vriend of vriendin vertellen om met hun daarover te praten.
of met een vertrouwings persoon op school.
ik hoop natuurlijk dat je dit snel kan oplossen. ruzie thuis is nooit leuk maar onthoud dat je ouders van je houden ondanks wat ze tegen je zeggen en ze hopen natuurlijk het beste voor je .

Reageer