Vraag

ruzie met moeder

  • 29 December 2019
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben 14 jaar oud en zit in de derde van de havo. ik heb een paar dagen geleden ook al een topic gemaakt over het zelfde probleem. Ik heb met mijn moeder een hoop gezeik en heb geen idee meer wat ik er mee aan moet... als wat ik doe of zeg moet wel weer commentaar op komen. Hoe meer ik mijn best doe hoe meer problemen er komen lijkt het wel. Alles wat ik leuk vind wordt of afgekraakt of rare opmerkingen over gemaakt ( het voelt alsof ze met niks gunt ). Ik heb tips zoals als je merkt dat t ruzie wordt even naar je kamer gaan en "afkoelen" al gedaan maar dit werkt niet, als ik dan naar beneden ga gaat het eigenlijk meteen weer mis. Ik wil dat dit stopt want ik merk dat t gevolgen op me heeft ( ik kan een stuk minder lachen, slaap slecht en ben erg stil thuis ook zeggen mijn opa en oma dat ik een heel ander kind ben als mn moeder er wel of niet bij is) hebben jullie tips :(

Alvast bedankt!!


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Vorige keer ook al gereageerd, maar lets go. 

Deze voel ik wel, ik had precies hetzelfde. Ik botste met mijn moeder, was niet mezelf en het leek alsof ik niet boeiend was. Helaas is het een moeilijk iets, als het zo is als jij het voelt, ligt het toch ook wel aan het karakter van je moeder. En daar ga je natuurlijk (helaas) niets aan veranderen.

Deze periode zou je toch moeten doorzetten, en probeer, hoe hard het ook klinkt, afstand te nemen van je moeder. Minder aan haar denken, even wat minder om haar geven (Blijf je uiteraard normaal gedragen, anders wordt het alleen maar erger, puur voor jezelf dit doen). 

Succes! :)

Reputatie 2
Badge

ik heb precieds hetzelfde en dam moet je gwn een tijdje afstand van haar nemn en soms lukt dat en soms ook niet. ik weet hoe je je  voelt maar blijf doorzetten:muscle_tone2:

Reageer