Ruzie

  • 8 February 2019
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 12 en zit nu in de brugklas. Op school gaat het best goed alleen thuis niet zo. Ik heb thuis heel vaak discussie en ruzie met mijn ouders. Als we in een ruzie zitten dan laten ze mij nooit iets zeggen en dan word ik boos, schreeuw ik erdoorheen en dan krijg ik straf. En als ik zeg dat ik iets vervelend vind dan zeggen ze nee "naam" en dan mag ik niks zeggen. Ook als ik straf krijg dan draaien ze het nooit terug en als mijn zusje van 9 straf krijgt word het altijd teruggedraaid. Is dat niet zo dan geld opeens haar straf ook voor mij. Ik vind mijn ouders zo irritant ze begrijpen me niet en willen nooit naar me luisteren. Ik schrijf dit nu huilend want ik vind het echt niet leuk hoe het nu gaat. Mijn vriendinnen zeggen ook vaak dat hun leven echt kut is maar zij weten niet wat er met mij allemaal gebeurt. Ik hoop dat iemand van jullie dit heeft meegemaakt of tips heeft. X Anoniem

1 reactie

Wat als je op een rustig moment met een van je ouders hierover hebt? Denk je dat ze het begrijpen? Ik zou het wel heel rustig uitleggen. Anders kan je nog met vriendinnen of met je mentor hierover praten? Zij hebben vast nog tips.

Veel succes!

Reageer