Vraag

Racisme

  • 30 July 2020
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii,

Mijn vader is heel racistisch en verbied mij om met een buitenlands persoon om te gaan. En al helemaal geen relatie mee te starten. Ik zelf ben totaal geen racist en ben het hier dus heel erg mee oneens maar hier is heel vaak ruzie door en ik huil dagelijks om dit soort dingen want ik snap niet waarom hij me dit allemaal verbied terwijl ik nu bijvoorbeeld verliefd ben op een half buitenlandse jongen en mijn vader verbied mij het en hij wilt hem niet eens ontmoeten hij vind dat een buitenlander een buitenlander is en dat die uit mijn buurt moeten blijven. Kan iemand mij helpen met wat ik moet doen? Ik vind dit namelijk echt niet meer leuk ik mag namelijk niet eens buitenlandse vrienden hebben en ik mag niet gelukkig worden met een buitenlands persoon. Maar ik wil niet tegen mijn wil met iemand trouwen later

Alsjeblieft iemand help mij


5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dag Niki, 

Heeft je vader meer van dit soort "racistische" opmerkingen (dus niet over je buitenlandse crush)?

Als dit niet het geval is kan het zijn dat je vader gewoon bezorgd is. Zijn ouders wel vaker helaas ;). Ik denk dat hij zich niet zozeer zorgen maakt over buitenlanders, maar meer over jouw vermogen om hem te beoordelen. (Als je denkt dat dit niet het geval is zou ik graag je leeftijd weten , dit zou zomaar een grote rol kunnen spelen in je vaders beslissingen.) Ik snap wel dat hij het eng vindt dat je iemand echt ziet als je "partner" terwijl je alleen via het internet gesproken hebt. (En op het internet kan je heel anoniem zijn).

Als hij wel vaker racistische opmerkingen maakt over andere zaken dan je crush, raad ik aan een volwassene om raad te vragen (irl).

Reputatie 3
Badge +3

Het is echt kut dat er nog steeds dat soort mensen rondlopen. Maar wat ik zou doen is gewoon even zitten met je vader en vragen waarom hij racistisch is en daarna zelf jouw mening uiten. Wat heel belangrijk is, is dat je altijd heel rustig blijft, omdat dat hem kan aansteken en dat word hij al helemaal boos. Ik ken je vader niet, dus ik weet ook niet hoe hij gaat reageren. Het kan best zijn dat hij gewoon boos wegloopt, wat ook een kut actie is. Ik vind het trouwens ook heel knap van jouw dat jij niet racistisch bent, omdat dit heel makkelijk over kan gaan van vader naar dochter. Ik hoop voor je en iedereen dat hij door het gesprek tenminste een beetje zijn mening kan veranderen.

Dag Niki, 

Heeft je vader meer van dit soort "racistische" opmerkingen (dus niet over je buitenlandse crush)?

Als dit niet het geval is kan het zijn dat je vader gewoon bezorgd is. Zijn ouders wel vaker helaas ;). Ik denk dat hij zich niet zozeer zorgen maakt over buitenlanders, maar meer over jouw vermogen om hem te beoordelen. (Als je denkt dat dit niet het geval is zou ik graag je leeftijd weten , dit zou zomaar een grote rol kunnen spelen in je vaders beslissingen.) Ik snap wel dat hij het eng vindt dat je iemand echt ziet als je "partner" terwijl je alleen via het internet gesproken hebt. (En op het internet kan je heel anoniem zijn).

Als hij wel vaker racistische opmerkingen maakt over andere zaken dan je crush, raad ik aan een volwassene om raad te vragen (irl).

Beste stef

Super bedankt voor het lezen en reageren, ik ga proberen er nogmaals over te praten. Kijken of het iets uithaald

Het is echt kut dat er nog steeds dat soort mensen rondlopen. Maar wat ik zou doen is gewoon even zitten met je vader en vragen waarom hij racistisch is en daarna zelf jouw mening uiten. Wat heel belangrijk is, is dat je altijd heel rustig blijft, omdat dat hem kan aansteken en dat word hij al helemaal boos. Ik ken je vader niet, dus ik weet ook niet hoe hij gaat reageren. Het kan best zijn dat hij gewoon boos wegloopt, wat ook een kut actie is. Ik vind het trouwens ook heel knap van jouw dat jij niet racistisch bent, omdat dit heel makkelijk over kan gaan van vader naar dochter. Ik hoop voor je en iedereen dat hij door het gesprek tenminste een beetje zijn mening kan veranderen.

Beste Anonympje06 

Ook heel erg bedankt voor het compliment en de tip ik zal er wat mee proberen te doen super bedankt!

Hey,

Lijkt me echt heel erg moeilijk. Ten eerste wil ik graag zeggen dat ik blij ben dat jij slim genoeg bent om voor jezelf na te denken want er zijn echt genoeg mensen die gewoon de mening van hun ouders overnemen zonder na te denken. @Anonympje06 stelt voor om met je vader te gaan praten en dit zou ik ook zeker doen! Echter is het wel vaak zo dat mensen met zulke conservatieve denkbeelden vaak niet heel erg openstaan om hun mening te veranderen. Als je vader nog steeds jouw relatie niet goedkeurt zou ik het gewoon maar stiekem doen, want het zou zonde zijn als je relatie verloren gaat omdat jouw vader een boomer is natuurlijk.

Heel veel succes!

Reageer