Quarantaine Tips?

  • 27 January 2022
  • 13 reacties
  • 108 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Heyyy,

 

Ik zit nu dus al een paar dagen in quarantaine. Vandaag heb ik ook een zelftest gedaan en die was dus positief. Nu volg ik de lessen via een laptop. Nou heb ik naar mijn mening best wel lange lesdagen (vandaag bijvoorbeeld 8.20 - 16.10) en zit ik dus heel lang achter de computer, terwijl ik me al ziek genoeg voel (wat mijn moeder niet gelooft) In de lockdowns had onze school de lessen allemaal verkort naar 30 minuten i.p.v. 50, waardoor we tot uiterlijk 1 uur ‘s middags achter de computer zaten, wat heel erg meeviel tegenover wat ik de afgelopen 2 dagen heb ervaren. 

 

Ik vind het ook best wel ellendig dat ik nu corona heb, omdat mijn moeder 53 jaar is, een onderliggende ziekte heeft (chronische bronchitis) en ernstig overgewicht. Als zij besmet zou raken (wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren) dan moeten ik en mijn zusje heel veel taken in het huis overnemen, omdat mijn vader al meer dan 10 jaar geleden is overleden.

 

Hoe moet ik hier mee omgaan, en hoe overleeft ik quarantaine?

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

 

PS. Ik wist niet precies in welk subforum ik dit moest plaatsen.


13 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, 

ik zit in een soortgelijke situatie, alhoewel ik vanavond weer naar buiten mag (yey!). De bedoeling is dat je in isolatie gaat. https://lci.rivm.nl/covid-19-leefregels. Nu heb ik dat niet gedaan, ik ben gewoon met mijn moeder, die enigszins kwetsbaar is, in contact geweest, alhoewel wel weinig, zoveel mogelijk op afstand en altijd met een mondkapjes op. Zij is tot nu toe niet besmet geraakt. Een vriendin van haar, die aan de besmettelijkheid van het virus twijfelt, is als enige langs geweest, op 1,5 meter en met mondkapjes. Zij werkt ook in de zorg, en prikt bloed van mensen met Corona. Toch heeft ze nog nooit Corona gehad. Ik zou je er niet te veel zorgen over maken, en doe je dat wel, dan zou ik je heel strikt houden aan de regels in bovenstaande link. Mocht ze toch besmet raken, dan kun je Carinova inschakelen als mantelzorg. Ook als er in een huishouden Corona heerst, zal er dan een mantelzorger de huishoudelijke klusjes op zich nemen, maar vooral voor je moeder zorgen. 
Qua school; je kunt je afmelden als je je ziek voelt. Omdat ik aanneem dat je minderjarig bent, gezien je op dit forum zit, moet je moeder dat doen, maar als je je niet fit genoeg voelt voor online lessen, moet je dat maar even laten. Ik ben in het weekend behoorlijk ziek geweest (koorts, hoofdpijn, te moe om uit bed te komen), daarmee kun je geen les volgen. Als je je soms wel fit genoeg voelt, kan je moeder bellen om te zeggen dat je wel online lessen probeert, maar je misschien niet bij alle lessen aanwezig bent.
Als je ook koorts hebt, neem dan paracetamol. Beterschap!

Deze situatie is voor mij heel herkenbaar. Bij ons thuis testte iedereen positief verspreid over twee dagen. Daarom zaten we allemaal in quarantaine. Ik testte als laatste positief en was eerst ook niet ziek. Later werd ik echt ziek en was ik ook niet in staat om online lessen te volgen. Daar was toen wel begrip voor, iedereen was bij ons echt ziek.

Mijn moeder heeft ook onderliggende ziekte en overgewicht en zij heeft een paar weken in het ziekenhuis gelegen. Het heeft weinig gescheeld of ze was er niet meer. Mijn vader leeft nog wel maar wij moeten als kinderen ook heel veel doen ook omdat mijn vader moet werken anders hebben we geen geld en we hebben het al niet heel breed.

Je kunt denk ik het beste een taakverdeling maken en afspreken wie wat gaat doen. Ook is het handig om hulp van buiten af te hebben anders trek je het niet. Wij doen nu alles zelf maar het is echt zwaar en iedereen heeft het er moeilijk mee.

Quarantaine overleven kun je hobby's doen of misschien gewoon veel rust houden. Ik zag er ook ontzettend tegenop en vond de quarantaine nog wel meevallen totdat mijn moeder opgenomen werd.

Als je nog vragen hebt of tips wil moet je het zeggen sterkte

Reputatie 7
Badge +9

Ik doe altijd Whatsapp op me laptop zoo kan ik appen tijdens de les

Reputatie 5
Badge +2

Heyyy bedankt voor al jullie reacties! Ik mag morgen hopelijk weer uit quarantaine. (Als het laatste beetje snotteren ophoudt...)

Mijn moeder en zusje hebben uiteindelijk geen corona gekregen, wat waarschijnlijk komt omdat ik niet zoveel klachten had (en dus niet zo besmettelijk was) en zo veel mogelijk afstand hield.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 7
Badge +19

Heyyy bedankt voor al jullie reacties! Ik mag morgen hopelijk weer uit quarantaine. (Als het laatste beetje snotteren ophoudt...)

Mijn moeder en zusje hebben uiteindelijk geen corona gekregen, wat waarschijnlijk komt omdat ik niet zoveel klachten had (en dus niet zo besmettelijk was) en zo veel mogelijk afstand hield.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

heel erg fijn voor je:wink:

Reputatie 2
Badge +1

Heyyy bedankt voor al jullie reacties! Ik mag morgen hopelijk weer uit quarantaine. (Als het laatste beetje snotteren ophoudt...)

Mijn moeder en zusje hebben uiteindelijk geen corona gekregen, wat waarschijnlijk komt omdat ik niet zoveel klachten had (en dus niet zo besmettelijk was) en zo veel mogelijk afstand hield.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

 

Fijn! 

Ben je nu uit de quarantaine????

Reputatie 5
Badge +2

Al lang :)

Reputatie 7
Badge +17

Ik zit er nu in. Gelukkig kan ik via de zolder langs de trap het erf  op maar het is wel raar om alles alleen te moeten al dagen lang.  Iedereen op flinke afstand. Maar het moet maar. De corona voelt als griep maar ik ben jong. Als ik iemand zou aansteken kan dat riskant zijn. Dus ik hou me aan de regels. Was wel flink aan het koortsdromen 3 nachten. Ik heb veel op zolder gespeeld met allemaal spul dat ik nog had en buiten in mn eentje.  En ook les volgen via laptop. Het moet maar even :)

Groetjes liefs Julian X

Ik heb nog geen corona gehad 

@Julian12 Beterschap voor de 4 e keer

Al lang :)

Was het moeilijk ???? Corona hebben ???

Reputatie 5
Badge +2

Het hangt heel erg van de persoon af. Ik werd heel snel moe en had moeite met rechtop zitten en voelde me best duizelig. Ik had geen koorts, maar moest wel veel niezen.

Ik schrok wel toen ik het had, ik voelde me op een ochtend ineens duizelig. De dag daarvoor had ik nog een negatieve zelftest. Alleen toen deed ik weer zo’n test (ook ik mijn keel) en was ie ineens positief.

Online les was echt zeer onprettig…

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 7
Badge +17

@Emmalove  dankjewel ! Gaat goed komen ! :) 

Groetjes liefs Julian X

Reageer