Pleeggezin

  • 21 June 2018
  • 6 reacties
  • 206 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi?

Ik word volgende week naar een pleeggezin geplaatst.
Ik heb elke dag ruzie met mijn ouders en ik heb woedeaanvallen dus die combinatie is natuurlijk niet handig.
Mijn ouders slaan, schoppen en zorgen dat ik apniet kan ademen voor 1 minuut.

Ik kan er niet tegen maar ik wil ook niet naar een pleeggezin.
Weet iemand wat ik kan doen?

Groetjes
-hoihoiikbenhoidoei

6 reacties

Hoi?

Ik word volgende week naar een pleeggezin geplaatst.
Ik heb elke dag ruzie met mijn ouders en ik heb woedeaanvallen dus die combinatie is natuurlijk niet handig.
Mijn ouders slaan, schoppen en zorgen dat ik apniet kan ademen voor 1 minuut.

Ik kan er niet tegen maar ik wil ook niet naar een pleeggezin.
Weet iemand wat ik kan doen?

Groetjes
-hoihoiikbenhoidoei


En ik kan niet meer op de KinderTelefoon omdat mijn telefoon word afgepakt, waarschijnlijk over een paar uur?.

-hoihoiikbenhoi, Jongen van 12 Jaar.
Reputatie 3
Badge +8
Misschien eerst voor jezelf bepalen wat je wel wilt. Je zou misschien naar een oom of tante kunnen, maar dit zul je allemaal zelf moeten uitvogelen. Misschien is het verstandig het te laten gebeuren en eerst kijken of het pleeggezin je bevalt.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Beiden gevallen klinkt niet leuk. En zoals @Daan al zei zou je zelf moeten uitvogelen wat je liever doet. Wil je bij je ouders blijven die je schoppen, slaan en niet kan ademen? Of ga je opnieuw beginnen bij een nieuw gezin waar de mensen wel van je houden en liefdevol met je omgaan? Misschien kan je inderdaad gaan wonen bij een oom/ tante, of misschien wel een hele goede vriend/ vriendin.

Ik weet niet hoe het is om in zo'n situatie te zitten dus het zou voor mij nu een te makkelijk iets zijn om te zeggen ik zou naar het pleeggezin gaan. Maar zo makkelijk zou dat wel niet zijn...

Maar kies het gene waar jij je het prettigst bij voelt.

Gr:Mr.S
haai,

Het klinkt niet leuk, ik snap dat je het allebei niet wil. Maar is het niet wat dat je voorsteld om tijdelijk in een pleeggezin wordt geplaatst en dan kan kijken wat je wilt. Misschien is het ook wel goed voor je ouders om een terapie te volgen zodat ze het slaan, schoppen en zorgen dat je niet meer kan ademen stopt.

Sterkte,
Thanks allemaal

-hoihoiikbenhoidoei
Hoi!

Zoals al voorgesteld werd, lijkt het me het nuttig eens te bekijken hoe je je bij het pleeggezin voelt. Hoe je thuis behandeld wordt is niet ok, dus het lijkt me van belang dat je thuissituatie verandert.

Als het pleeggezin je niet goed ligt, kan je dat bij ze aangeven, of bij de organisatie. Het gaat om jouw welzijn, dus moet er naar jou geluisterd worden.

Groetjes
x

Reageer