Vraag

Ouders zeggen dat ik brutaal ben

  • 29 December 2018
  • 3 reacties
  • 309 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ouders zeggen dat ik heel vaak brutaal ben. Ik snap er niks van. Ik vind het echt vervelend worden want ik krijg altijd de schuld. Er was een keer dat het uit de hand liep. (Het klinkt een beetje vies en raar misschien maar ja) Ik moest van mijn moeder een nat wc papiertje opruimen want ik ben voor het laatst naar de wc geweest. Ik krijg hier de schuld ook al was ik het niet maar ik moet het toch opruimen. Hoe kan dat wc papiertje nat zijn als niemand de douche aan heeft gehad nadat ik naar de wc bent geweest? Toen werd mijn vader boos en sloeg mij hard op mijn hoofd. Ik vind het niet leuk. Misschien is het een blinde vlek van mij maar ik vind ook dat mijn ouders hier rekening mee moet houden want ik zit immers in de puberteit. Alles wat ik zeg of doe en vooral als ik nee zeg heb een grote mond. Ik heb nog een voorbeeld: ik zat te gamen met vrienden. En mijn vader belt want er was iets 'Zo ongelooflijk cool op tv'. Ik wou het niet want ik wou niet mijn vrienden in de steek laten dus ik zij nee. Later zij die van je had echt me ziel geraakt en ik ben belangrijker dan je vriendjes. Ik kijk altijd als er war is. Ik kom ALTIJD beneden als ik wat moet doen en als ik 1 KEER nee zeg dan heb ik zijn zieltje of hartje geraakt. Ik moet dit weekend ook 1 of ander Chinees gerecht gaan maken waar ik geen zin in heb en wat ik vind niet bij mijn leeftijd hoort (ik ben 14) en dan worden ze zo boos. Ik wou bij mijn oma logeren want die zit sinds een paar maanden in haar eentje maar dat kon niet want IK moest dat domme gerecht gaan maken waar ik geen zin in heb. Maar goed, sorry dat ik zoals heb gepraat maar weet and hoe ik hier mee moet omgaan?

Groetjes anoniempje

3 reacties

Heeft je vader je uitgelegd waarom je geen vuurwerk mag afsteken of niet naar je oma mag? Als je ouders je dingen verbieden, lijkt het me goed dat ze daar een reden voor geven.

In je topic schreef je dat je vader je hard op je hoofd sloeg. Vandaar dat ik een beetje ongerust werd. Vermoedelijk heb ik dat verkeerd begrepen. Des te beter als je ouders geen geweld gebruiken.

Groetjes
Kenshin
Hoi Kenshin,

De sfeer is soms ontspannen maar soms niet. Als ik bijvoorbeeld iets zeg wat hun niet zint heb ik gelijk een grote mond. Mijn vader slaat me nooit. Hij vind het ook niet leuk zei hij. Ik vind het wel vervelend want ik heb gisteren alles gedaan voor hem maar ik mag geen vuurwerk afsteken met oud en nieuw. Ik vind het een goed idee om naar mijn oma te gaan maar dat vinden ze niet goed. Ze gebruiken nooit geweld.

Dankjewel voor reageren en je antwoorden

Groetjes Lucas
Hoi

Je bent het oneens met je ouders. Meningsverschillen kunnen voorkomen, maar dat je vader je een slag op je hoofd gegeven heeft, is niet ok.

Is de sfeer thuis nu en dan ontspannen? Op zo'n momenten zou je met je ouders kunnen praten over wat jou dwars zit. Een kalm gesprek kan voor een oplossing zorgen.

Zou je na het bereiden van het gerecht naar je oma toe kunnen? Ik begrijp dat je ertegenop kijkt op tegen je zin te koken, maar een compromis waarin jij eerst dat gerecht klaarmaakt en daarna naar je oma gaat, is misschien een oplossing.

Je vader moet jou de kans geven om met vrienden om te gaan. Misschien zouden je vader en jij af en toe wat samen kunnen doen, wat jullie op voorhand plannen. Op die manier hebben jullie een afspraak, en word jij niet ineens meer gebeld bij vrienden.

Doen je ouders je vaak pijn?

Groetjes
Kenshin

Reageer