Vraag

Ouders Willen Tracking App Op Mijn Mobiel

  • 30 November 2019
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Zoals de meeste tieners ga ik ook weleens ergens heen met vriend(inn)en, en ik ben begin deze week met een goede vriendin naar een boekenwinkel geweest. Zonder dat ik mijn ouders daarover had gecontacteerd. We hadden allebei een aantal tussenuren (er viel een blokuur uit) en besloten even naar een dichtbijzijnde boekenwinkel te gaan. We waren gewoon weer op tijd terug op school, en ik heb er niets gekocht. In principe hoefde mijn moeder er niets over te weten, maar toen ik thuis kwam was het eerste wat ze zei: “Wat deed je daar bij die boekenwinkel?!’. Blijkbaar had een van haar collega's een vrije dag en was die daar ook. Die heeft mij blijkbaar herkend en heeft dat naar mijn moeder geappt.

 

Verder zweeg ze over dat voorval, en op de vraag of ze mensen vraagt om mij te bespioneren, antwoordt ze niet. Maar net zei ze opeens dat ze een tracking app op mijn telefoon wil. Haar “beredenering” is dat het veiliger is. Ergens zou dat wel kunnen kloppen, want ik moet in de winter weleens door het donker fietsen, wat ik zelf ook niet bepaald gezellig vind. Maar ik denk dat het gewoon een straf is omdat ik ook mijn eigen leven wil leiden, niet volledig bepaald door bijna dictaturiale ouders.


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ze doen het helemaal niet omdat ze willen dat ik veilig ben. Ze willen gewoon de absolute controle. 

Dan zou ik ff gewoon rond de tafel gaan zitten en een gesprekje maken. Van waarom vinden jullie het nodig? Misschien komt er dan meer duidelijkheid. Ookal begrijp je het al, probeer het alsnog misschien kunnen jullie er samen uit komen. Probeer vooral rustig te blijven en kalm te reageren. Als je boos tegen ze in gaat raken ze geïrriteerd en zullen snel agressiever reageren.

Reputatie 4
Badge +3

Je ouders hebben volledig recht om zo’n app op je telefoon te zetten. Je bent tenslotte nog geen 18 dus mogen ze dat. Tot de 18 mogen ze kijken op je telefoon en je natrekken. Dit is natuurlijk niet altijd even fijn. Het is ook inderdaad een stukje veiligheid. Ik zou het toestaan en als je bijvoorbeeld even naar de boekhandel gaat je vliegtuigstand aanzetten dan kan je bij de meeste apps niet worden nagetrokken, maar als je dan s’ avonds laat thuis komt wel weer uit zetten. Dat is een stukje veiligheid. Hoop dat je er wat aan hebt.

maks, 🤘🏻

Ze doen het helemaal niet omdat ze willen dat ik veilig ben. Ze willen gewoon de absolute controle. 

Laat je gsm thuis, tenminste dat zou ik doen. Dus sta het gewoon toe en laat dan gewoon je gsm thuis 

Hallo MissyAnoniem :)

Ze willen een tracking app installeren? Je kan die toch gewoon verwijderen of leef ik nu echt onder een steen? Je hebt recht op je privacy dus ik vindt dat ze niet een tracking app op je telefoon moeten installeren want ook al ben je minderjarig, alsnog heb je recht op je privacy.

-Dr8gon99

Reageer