Vraag

Ouders snappen niks, ik voel mij niet meer fijn thuis

  • 5 October 2019
  • 2 reacties
  • 276 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi
ben 17
ik heb vaak ruzie met me ouders zelf zo erg dat me vader niet met me wil praten hij heeft lang gelden me ook wel paar keer geslagen me moeder smijt graag met worden naar me als trut, heb niks aan je , rot kind , klote kind enzo. Ik wil graag weg ik voel me gwn niet fijn mis overdrijf ik wel ik durf niet weg te gaan van huis omdat ik denk dat mensen vinden dat ik me aanstel. Maar thuis zijn vind ik niet meer fijn ik voel me ongewenst en waardeloos. Ik jank de avonden vaak en lang. Ik wil hier weg help me pleasee

2 reacties

Het lijkt erop dat jouw ouders hun wil vaak doordrammen en dat er niet naar jou geluisterd word. Bij mij thuis is het in principe zo dat je een heleboel voor elkaar kan krijgen als je maar met elkaar in gesprek blijft en respectvol naar elkaar bent. Dat betekent overigens niet dat iedereen het altijd over alles eens moet zijn. Het is ook wel eens goed als mensen elkaars perspectief eens zien. Dat kan voor veel opheldering zorgen. Probeer daarom op een rustig moment met je ouders om tafel te gaan. Begin niet meteen met beschuldigingen of met een wijzende vinger, maar zeg dat er iets is wat nodig besproken moet worden.

Slaan is duidelijk een vorm van mishandeling, maar het smijten met woorden ook. Als ze jou systematisch uit schelden voor wat dan ook, beschadigen ze jouw zelfvertrouwen. Als mijn ouders mij om ieder klein wissewasje uit gingen schelden, zou mijn zelfvertrouwen er ook onder lijden, dus ik denk helemaal niet dat jij je aanstelt. Ik ken zelfs een meisje dat vroeger vreselijk werd uitgescholden door haar moeder. Op haar derde werd ze volgens haar oudere zus als uitgemaakt voor dingen als "kankerhoer" en "achterlijk kutkind". Haar zus kreeg ook al van jongs af aan zo'n behandeling. En hoewel woorden geen fysieke pijn doen, zijn ze schadelijker dan klappen. Ze beschadigen niet alleen je huid, maar ook je ziel.
Badge +2
Hoi Kila5,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,
Emma D.
De Kindertelefoon

Reageer