Beantwoord

Ouders reageren alles op me af

  • 1 February 2019
  • 4 reacties
  • 396 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een meisje van 16 jaar oud en mijn ouders zijn sinds een tijdje erg vervelend. Beide zitten niet lekker in hun vel en dit reageren ze af op mij. Ze worden geïrriteerd over alles wat ik doe en hebben kritiek op alles. Mijn moeder ging zelfs haar hoofd tegen de muur aan bonken en schreeuwde dat ik haar gek maakte maar ik doe letterlijk niks? Ik vroeg haar gewoon waarom ze ging schreeuwen. Want ik vroeg haar gewoon iets en meteen was het mis. Mijn vader werd ookal boos om de kleinste dingen noemde me onnozel en iemand met problemen. Ik weet niet meer wat te doen want ik zit inmiddels elke avond te huilen en ik ben echt radeloos. Zo kan ik niet leven. Heeft iemand advies.
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 February 2019, 22:13

Bekijk origineel

4 reacties

Wat een vervelende situatie.... Ik denk dat de beste optie die je nu hebt is om naar je mentor of iemand waarmee je kan praten te gaan en je hart te luchten... Over je situatie praten helpt sowieso, heb je een goede vriendin die je vertrouwd? Anders kan je ook zoals ik al zei naar je mentor gaan of naar een vertrouwenspersoon op school. Thuis kan je nu niet echt iets anders doen denk ik, behalve als je merkt dat ze niet lekker in hun vel zitten dan kan je afstand nemen en ze een beetje omzeilen...

Veel succes!
.dbb
Wat een vervelende situatie.... Ik denk dat de beste optie die je nu hebt is om naar je mentor of iemand waarmee je kan praten te gaan en je hart te luchten... Over je situatie praten helpt sowieso, heb je een goede vriendin die je vertrouwd? Anders kan je ook zoals ik al zei naar je mentor gaan of naar een vertrouwenspersoon op school. Thuis kan je nu niet echt iets anders doen denk ik, behalve als je merkt dat ze niet lekker in hun vel zitten dan kan je afstand nemen en ze een beetje omzeilen...

Veel succes!

Dankje Alfred en ja ik praat al met een vriendin erover en ik voel me niet zo comfortabel om erop school over te praten want onze zorgcoordinator is mijn moeders ex collega. Ze vermijden in huis is ook zo lastig want we hebben een erg klein huis. Ik ben nu gewoon bang ook maar iets te zeggen.
Is er iemand anders waarmee je kan praten? Familie lid of huisarts? Je kan ook naar je mentor gaan en vragen of er een vertrouwenspersoon is op school, die heeft meestal een geheimhoudingsplicht, die mag dus niet zomaar naar je ouders stappen (de huisarts ook). Ik snap dat je bang bent om ook maar iets te zeggen, wat zegt je vriendin over je situatie? Heeft die nog advies?

Veel succes!

Reageer