ouders helpen met geldproblemen

  • 5 October 2019
  • 1 reactie
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal!

Ik heb voor jullie een vraagje en dat is hoe ik mijn ouders kan helpen met hun geldproblemen. Het zit namelijk zo; vroeger waren we echt best wel steady rijk, mijn vader had een goede baan waarmee hij veel verdiende, maar hij had 4-5 jaar geleden ontslag genomen doordat hij meer op zichzelf wilde focussen (zijn baan nam heel veel tijd in). Maar mijn vader heeft 2 jaar geleden een ziekte opgelopen, waarschijnlijk chronische MS (weten we nog niet zeker), waardoor hij nu dus niet meer terug kan gaan werken. Mijn moeder heeft een baan, maar die verdient niet al te goed waardoor we nu dus niet al te veel geld binnenhalen maar wel veel kosten hebben. We wonen namelijk nog wel in een groot huis en dat krijgen we maar niet verkocht en de ziekenhuiskosten van mijn vader lopen op (wss zal verzekering groot deel betalen maar toch niet alles vgm). Ik wil mijn ouders dus helpen om er weer bovenop te komen maar ik heb dus echt zo geen idee wat ik moet doen. Mij leek een bijbaantje wel een goed idee, maar daar verdien je misschien net 100 euro mee, dus weet niet of dat helpt? Hebben jullie ideeën?

1 reactie

Top dat je je ouders wilt helpen!

Maar jij bent niet verantwoordelijk voor het geld. Een bijbaantje kan wel helpen, maar ga niet teveel werken. Je ouders zullen vast wel optijd een oplossing vinden. De vraagprijs van het huis zal denk ik ook nog niet echt naar beneden zijn gehaald. Wanneer het geld echt op dreigd te raken, is dat altijd nog een optie.

Er zijn nog heel veel stappen voordat je echt op straat staat, en er zijn ook nog wel oplossingen. Maar hier moet je je echt niet druk over maken. Jullie komen er wel uit, dat weet ik zeker.

Heel lief dat je er druk mee bezig bent, maar maak je alsjeblieft geen zorgen. Dit is niet jou taak en verantwoording. Het is moeilijk, ik weet het, maar toch


Heel veel sterkte en succes,
LVA

Reageer