Vraag

Ouders geven alleen maar om mijn school met alle gevolgen van dien.

  • 26 November 2019
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo ieder

Ik ben onlangs 18 jaar oud geworden, ik doe nu mijn laatste jaar havo en heb erg veel problemen met mijn ouders. Mijn ouders doen niet anders dan om school denken. Het enige wat ik dagelijks hoor is dat ik meer aan school moet, dat ik er niet genoeg aan doe en dat ik niet nadenk.

Ik word hier helemaal gek van en ik lig bijna elke avond huilend in mijn bed. Mijn ouders willen alleen maar praten wat altijd eindigt in geschreeuw. Ik weet dat zij het beste met mij voor hebben maar hun tunnelvisie die gericht is op mijn school maakt het onmogelijk om iets te creëren om voor naar school te gaan. Het enige wat ik hoor is school dit school dat. Als ik verdere vragen stel aan mijn ouders om iets te doen met vrienden dan is het gene wat zij altijd zeggen en herhalen “je mag van ons alles maar je moet naar school dus daar komt niks van in”. 

Ik ga er nooit met die mensen uit komen omdat zijn altijd maar een ding in het hoofd hebben. Ik word er ziek en knetter gek van en ik wil weg. Ik wil weg uit huis en nooit meer een blik terug werpen. 

Wat is de beste mannier om dit voor elkaar te krijgen?


2 reacties

Je bent 18. Onafhankelijk van je ouders wettig gezien. Kan je niet op kot gaan ofzo? Of een vriend waarbij je terecht kan?

Hallo Just another person :)

Je bent inderdaad 18 geworden dus je hoeft het niet te vragen en kan gewoon gaan zonder naar hun te luisteren want je bent al volwassen volgens de wet. Je kan ook proberen zo snel mogelijk op kamers te gaan om van hun '’gezeik'’ af te zijn. Ik snap hun wel want school is belangrijk maar met vrienden omgaan is ook belangrijk voor je sociale leven.

-Dr8gon99

Reageer