ouders gaan scheiden

  • 17 June 2022
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

mijn ouders gaan scheiden en weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik heb ineens veel stress en niet veel boeit me momenteel. Ik voel me ook erg alleen. Heeft iemand tips of ervaringen? 
 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Rose,

Veel kinderen hebben moeite met scheidingen van ouders. Vaak scheelt het al als je over je situatie praat. Misschien zijn er mensen in je omgeving die hetzelfde verdriet hebben (meegemaakt) of in jouw schoenen staan/stonden. Stress komt veel voor in kinderen die te maken hebben met gescheiden ouders, en je bent dus niet alleen. 

 

Je schrijft dat niets je momenteel boeit en je je alleen voelt.

Dat gevoel heb ik gehad in een periode dat ik zwaar depressief was en het zijn veel voorkomende verschijnselen. Ook hierbij is het beste begin om er over te praten. Zie binnenvetten als potjes gevuld met gedachtes die je op een plank zet. Als je te veel potjes met gedachtes hebt, raakt je plankje vol en kan je ze niet meer kwijt. Maar er zijn genoeg mensen die niet zo’n vol plankje hebben, en ruimte hebben voor een paar van jouw potjes. Daarmee bedoel ik figuurlijk dat als je iemand of meerderen hebt waarbij je je gedachtes kwijt kan, je er zelf niet zoveel mee zit. Je geeft dus potjes weg door erover te praten. 

 

Badge

hey rose 

het is belangerijk dat je weet dat het niet om jou gaat want als je ouders gaan scheiden kompt het omdat ze geen goede klik meer hebbben want hun veranderen ook en mischien passen ze niet goed meer bij elkaar mijn ouders zijn ook gescheiden dat was ook echt niet leuk ik dacht dat het door mij  kwam maar dat was hellmaal niet zo stres is heel normal er geeurt nu veel waarneer alles rrustigger is gaat dat weer over 

sterkte ik hoop dat je snel weer jezelf beter gaat voellen 💗

Reageer