Vraag

Ouders Boos Omdat Ik Niet "Op De Juiste Manier" Toetsen Voorbereid

  • 21 October 2019
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

In principe hoef ik niet zoveel te doen als ik toetsweek heb. Ik neem stof snel op en onthoud dan ook veel. Voor talen hoef ik helemaal niets te doen en toch haal ik daar altijd wel tussen de 8 en 9 voor. Voor de andere vakken hoef ik ook niet veel te doen om een 8 te krijgen. Maar mijn ouders hebben weer wat te klagen.

 

Ze vinden dat ik niet op de juiste manier toetsen voorbereid. Ik maak samenvattingen door belangrijke data met de gebeurtenis erbij te schrijven. Als ik dan termen tegenkom die ik niet (goed) ken, schrijf ik die even extra op met de betekenis erachter. Maar mijn ouders verwachten een vloeiend verhaaltje met "en toen gebeurde dit"  en "en toen gebeurde dat", maar dat schrijft niet fijn voor mij.

 

Mijn ouders gaan nu ook een mailtje naar mijn mentor sturen dat ik weiger iets voor de toetsen te doen, terwijl ik de helft van mijn samenvattingen dit weekend al gemaakt heb.

 

Ik mag toch zeker zelf kiezen hoe ik mijn toets voorbereid?


2 reacties

Je bereid je heel goed voor voor toetsen!

 

Er is niks mis met je manier van leren/voorbereiden, dit is ook terug te zien in je punten. Dat het een voeiend verhaaltje moet zijn is onzin, een samenvatting moet kort en krachtig zijn. Liever alleen een paar steekwoorden met de betekenis, dan een "verhaaltje". Anders krijg je namelijk een samenvatting de je nog een keer kunt samenvatten, en dat is het tegenover getstelde van het idee samenvatten.

 

Je ouders denken waarschlijk dat het allemaal wel heel makkelijk is voor je, daarom zijn ze misschien iets te streng. Ik heb niet het idee dat je onder je niveau zit, maar dat je simpel weg een hele goede leerling bent. 

 

Praat er anders eens met je mentor over! Die heeft er misschien zelf ook al een mening bij. In jou voordeel denk ik!

 

 

Veel geluk en succes!

LVA

Hallo MissyAnoniem :) 

Iedereen doet zijn toetsen voorbereiden op zijn eigen manier. Ik vindt het bijvoorbeeld fijn om kaartjes te maken met woorden voor bijvoorbeeld Frans en dan de antwoorden te verbergen zodat ik een soort van mijzelf kan overhoren daardoor. Je ouders vinden het denk ik belangrijk dat je goede prestaties blijft halen op de toetsen en dat ze daarom vinden dat je dat moet doen. Je kan het erover hebben met je ouders misschien over het feit dat je die methode niet zo fijn vindt.

-Dr8gon99

Reageer