Vraag

Ouders

  • 3 June 2019
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo , mijn ouders zijn sinds ik klein ben al. Gescheiden en was het uiteindelijk tot mijn 2/3 een knipperlicht relatie toen ik 4 was heeft mijn ma dus een nieuwe vriend leren kennen en inmiddels hebben we nog steeds met elkaar en heb ik 1 halfzusje en half broertje allen ik heb heel vaak ruzie met hem en ik kan hem geen papa noemen mij moeder wordt daar altijd boos en verdrietig over en zegt ja hij heeft zoveel voor je gedaan en helpt je altijd . Wat kan ik hier aan doen help me out.

1 reactie

Dit is wat IK van stiefvaders VIND, niet per se dat ik zeg wat je moet doen maar misschien kan het je helpen. je moet zelf weten of je het nuttig vind en wat je er mee doet.

Ik denk dat je hier niet zo veel aan kan doen. Iedereen heeft 1 vader en 1 moeder, een stiefvader kan je biologische vader niet vervangen en kan dus ook de vaderrol niet op zich nemen. Als je moeder een nieuwe vriend krijgt, dan heeft je moeder een nieuwe vriend, jij hebt geen nieuwe vader gekregen.
Hij is geen familie van jou en zou dat ook nooit worden. Het is een man die uit het niets ineens een grote rol krijgt binnen het gezin terwijl je niks over hem weet en vaak is het nog een lul van een vent ook.

Als jongen van 15 denk je helemaal; wat moet ik met die lul en wat doet hij in mijn huis en ik heb hier nooit om gevraagd? Ook is het zo dat je moeder na de scheiding een tijdje alleen was en dat jij (of je oudere broer als je die hebt) in die tijd de man in huis was. De man in huis is er altijd om het gezin te verdedigen en te beschermen. Een stiefvader word vaak gezien als een onbekende vijand om het zo maar even te zeggen. Wat we niet kennen en geen goede indruk achterlaat, moeten we niet. Dit kan best de reden zijn waarom jij en je stiefvader elkaar niet liggen.

Ik zou met je moeder (ZONDER JE STIEFVADER ERBIJ) gaan praten en als het je helpt kan je dit uitleggen over dat jij je stiefvader niet mag en wat daar dan aan gedaan kan worden.

Succes.

Reageer