Ouders

  • 28 January 2019
  • 4 reacties
  • 243 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee ik ben het een meisje van 16
woon in de buurt van Nijmegen en zit op school in Rotterdam (mam werkt op de zelfde school)

ik neem jullie mee in mijn verhaal ook al is dit net het begin

Wij hebben het vak hulpsystemen op school, dat gaat over allerlei pompen en systemen dat je nodigt hebt voordat je de motor op een schip kan starten.
Toen wij in de vorige periode daar een toets met een 3,6 gehaald al snap ik daar niks van want voor mijn gevoel kende ik de toets goed en wist ik veel te vertellen maar ik ben niet de enigste met een onvoldoende van de 120 leerlingen zijn er 8 voldoendes gevallen die niet boven de 5,6 kwamen.
Bij mijn ouders was dat geen probleem want kon nog een herkansing maken
die herkansing gemaakt en dit keer een 4,6 terwijl k nu weer een goed gevoel over de toets had
alle leerlingen die een onvoldoende hebben gehaald en het hebben herkanst is er helemaal geen voldoende gehaald
nou nu heb ik de poppen aan het dansen hier
voor mijn ouders was het schandalig dat k daar een onvoldoende voor heb gehaald (enigste onvoldoende van heel mijn cijferlijst) volgens hun mocht ik niet kijken naar anderen maar moest ik alles zelf doen
en nu omdat k dus 1 onvoldoende heb gehaald heb k een maand huis arrest gekregen

maarja in die maand betekend dus ook niet werken terwijl k 2 banen heb
overdag en avonds.

en toen ze zo boos werden waart zaterdag rond 5 uur
en moest om 6 uur werken in het restaurant
dat mocht dan weer wel maar de rest van de maand niet meer
had die avond tot laat gewerkt omdat k niet naar huis durfde want wist niet wat er ging gebeuren
maar toen k op de fiets zat terug van werk beefde dat k mijn sleutels op de keukentafel had laten liggen
dus moest pap bellen om te vragen of die de deur open kon doen
hij werd erg boos en zei dat die wenste dat k er soms niet was
toen k boven naar mijn kamer wouw gaan besefte ik dat er veel spullen van mij weg waren
toen mam voorbij liep vroeg k waar mijn spullen waren en ze vertelde me dat ze die had weg gegooid
terwijl k daar zelf voor had gewerkt
dus werd toen boos en smeed de deur dicht en ging slapen

zondag werd k wakker en op kwam vragen of k honger had
maar zei vervolgens dat ik niet mee mag ontbijten want dat had k niet verdiend
na et ontbijt zat k nog steeds op mijn kamer in bed een film te kijken
mam die wouw mijn kamer in maar mijn deur klemde met de de deur van mijn kast waardoor ze heel boos werd en de deur in kwam breken maar de klink aan mij kant brak af

mam wouw haar haar schijnbaar doen op mijn kamer maar schold me ondertussen uit
k heb haar gesmeekt om weg te gaan omdat ik bang was
daarna kwam pap binnen en kreeg ene preek van hem ondertussen was mam al weer weg gelopen
pap zei dat k nutteloos was en dat die mij de rest van de dag niet wouw zien en deed toen de deur dicht
en kon er niet uit tot een uur of 3 toen kwam mam mijn telefoon halen
menen half uur late bracht ze en weer terug alleen gooide ze die door de kamer heen
maar ondertussen zat ik nog steeds opgesloten op mijn kamer en mocht er niet uit
rond half 7/7uur kwam mam mij halen dat k iets mocht eten
had erg honger want had veders niks gegeten die dag kon ook niet plassen niks
maar k kreeg 1 kippen pootje en voor de rest mocht ik 6 frietjes (heb ze geteld)
na et eten moest k weer naar boven mocht even douchen en daarna weer naar mijn kamer
Kreeg wel mijn spullen terug maar de helft ervan is stuk of mis ik nog

vanochtend mocht ik eindelijk uit mijn kamer om naar school te gaan
maarja ik rij iedere dag met mama heen en weer naar school
en was erg bang ik wist niet wat er ging gebeuren
toen k na school weer thuis kwam heeft op de klink op mijn deur gemaakt en de klinkt van de gang naar de huiskamer er af gehaald
hij zei zo kan je in ieder geval plassen maar hier beneden ben je niet welkom met avond eten mocht ik 1 schep nasi en veders mocht ik niks

ik weet niet wat k moet doen

4 reacties

Hoi

Wat naar dat je ouders zo hevig reageren op die onvoldoende. Dat de grote meerderheid van de leerlingen een onvoldoende had, doet me vermoeden dat er bekeken zou moeten worden hoe dat komt. Vaak ligt de oorzaak in zo’n gevallen eerder bij de leraar.

Niet fijn dat je vader zulke uitspraken doet, en je moeder spullen van je weggooit. Ik kan me voorstellen dat je daar boos van wordt. Verder is het niet ok dat je geen ontbijt kreeg.

Ouders mogen hun kind niet opsluiten. Maaltijden ontzeggen mag ook niet. Ik stel voor dat je contact opneemt met de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, en krijg je vast nuttig advies mee. Met de KinderTelefoon kan je anoniem bellen of chatten, je ouders komen er niet achter. Je verhaal doen lucht vaak op. Je kan ook terecht bij de organisatie Veilig Thuis.

Op school kan je ook geholpen worden. Is er een leraar, mentor of begeleider waar je je goed bij voelt? Je kan vertellen hoe het er thuis aan toe gaat. Samen met jou zal dan bekeken worden hoe je geholpen kan worden. Zie je dat zitten?

Is er een vriend(in) waarbij je terecht kan? Het lijkt me fijn om hier niet alleen mee te blijven zitten. Die vriend(in) kan, als je dat fijn vindt, mee naar de persoon op school die je in vertrouwen neemt.

Groetjes
Kenshin
@Jonathanvt
ik heb geen contact met familie
alleen oma maar die staat aan hun kant en kotst mij uit
wow dit is inderdaat echt kompleet geschift.. wat bezield ze. verder niet veroordelend ofzo. als ze dat bij mij zouden doen! oke mijn ouders hebben er wel een paar goede redenen voor... (volgens hun) maar dan nog steeds. zoals @anoniem_depressief al zei: neem contact op met je lievelingsoom/-tante. of je opa of oma. meld het wel. want dit is niet helemaal normaal.

heel veel sterkte en liefde toe gewenst
WoW dit is echt heel erg heftig!
Ik raad je aan om contact op te nemen met familieleden!

Reageer