ouders

  • 19 January 2018
  • 9 reacties
  • 180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyy ik word gek van mijn ouders vooral mijn moeder wilt iemand hier over praten

9 reacties

hey,
Je bent lang niet de enige. Het gaat helaas niet altijd even goed tussen tieners en hun ouders.
Op dit forum staan hier heel veel verhalen over. Wat aan haar maakt je zo gek?
Jonah
ze wordt soms zo snel boos ik word er echt gek van
Herkenbaar. Kan soms echt vervelend zijn.
Heb je het er al een keer met haar over gehad? Als ik jou was, zou ik op een rustig moment een keer met haar gaan praten. Niet op een boze toon, maar gewoon een normaal gesprek. Je kunt haar vertellen dat je soms vindt dat ze snel boos wordt en vragen waarom ze dat doet.
Het is misschien niet iets wat je snel zou doen, maar probeer het gewoon een keer. Het kan echt heel veel oplossen.
Succes!
Jonah
onnodige quote verwijderd

Herkenbaar. Kan soms echt vervelend zijn.
heyy dankjewel voor je tip. alleen dan zegt ze dat ik dan gewoon niets fout moet doen. wel super lief voor je tip
Wat voor dingen zijn het eigenlijk waar ze boos over wordt?
Zijn het altijd kleine dingen of zijn/waren er ook wel eens grotere dingen aan de hand.
Het is niet dat ik denk dat je allerlei slechte dingen doet hoor, maar ik ben er inmiddels gewoon even benieuwd naar. Mochten er ooit grotere dingen zijn geweest, dan kan dat ook een oorzaak zijn dat ze nu wat sneller boos wordt.
onnodige quote verwijderd


het zijn nooit zo'n grote dingen geweest maar soms werd ik wel super boos als zij mij ja pijn deed
Als zij je pijn deed??
Het is wel belangrijk om even te zeggen dat het absoluut niet normaal is als een van je ouders (of wie dan ook) je pijn doet als straf. Ook al zijn het maar kleine dingen of gebeurt het maar weinig.
Ik denk dat het nu nog belangrijker is dat je even een goed gesprek gaat voeren met je moeder.
Hoe kijkt je vader hier tegenaan? Misschien kun je met je moeder praten als je vader erbij is?
onnodige quote verwijderd

mijn vader zegt wel van je moet niet slaan maar hij doet er weinig aan. ik heb het al heel vaak tegen mijn moeder gezegd maar ze doet er niks aan
Een andere oplossing kan zijn om het een keer tegen een vertrouwenspersoon of je mentor op school of een andere buitenstaander die je wel vertrouwt te zeggen. Zij kunnen je misschien helpen om een keer echt een goed gesprek met je moeder te hebben.
Eerlijk gezegd vind ik het wel iets ernstiger nu je hebt gezegd dat je moeder je weleens pijn doet. Zet een keer die grote stap om er iets aan te doen zodat het uiteindelijk beter wordt!!

Reageer