opa gaat dood

  • 6 September 2021
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Ik heb altijd een heel goede band met mijn opa gehad. Hij is eigenlijk de enige in mijn familie die me echt begrijpt. Gisteren heb ik te horen gekregen dat hij binnen nu en een paar maanden dood gaat. Ik heb het daar moeilijk mee, want hij is mijn beste vriend. Zijn er mensen op het forum hier die al een opa en/of oma zijn verloren en tips hebben? Mijn opa wordt steeds zwakker, maar ik zou nog wel graag tijd met hem willen besteden nu het nog kan. Hoe moet ik dat doen? 


1 reactie

Heyy

 

Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen voor de komende periode. Als er wat is of als je wat kwijt wilt ben je hier altijd welkom om je verhaal te delen:heart:

 

Ik heb zelf nog geen opa of oma verloren, maar waarschijnlijk gaat dat binnenkort wel gebeuren omdat mijn oma erg ziek is.. Ik snap daarom goed hoe je je voelt en ik snap dat je het erg lastig vind om dit te beseffen..

 

Wat je kan proberen is praten met iemand je omgeving als dat je prettig lijkt. Praten mag altijd en de mensen in je omgeving, zoals je ouders, zijn er voor je en kunnen je denk ik wel helpen om dit wat beter te verwerken. Praten helpt namelijk om heftige gebeurtenissen zoals deze wat beter te verwerken.

Je zou ook een keer met de kindertelefoon kunnen bellen of chatten als je dat fijn vindt. Dat kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 en die zijn bereikbaar op het nummer 0800-0432.

 

Misschien kan je voor jezelf ook een soort van dagboek bij houden waarin je op kan schrijven wat je wilt en hoe je je voelt. Dat helpt mij persoonlijk erg om met nare gedachtes / gebeurtenissen om te gaan dus misschien helpt dat jou ook een beetje. Ook kan je een hobby uitvoeren om je gedachtes hopelijk even van de werkelijkheid af te krijgen.. Even wandelen, muziek luisteren of een tv-serie kijken. Iets leuks in ieder geval:slight_smile:

 

Ik heb eigenlijk niet zulke goede tips voor hoe je nu nog tijd met hem kan besteden omdat ik daar ook wat moeite mee heb. Ik ga zelf gewoon zo vaak als ik kan langs bij mijn oma en probeer dan eigenlijk zo normaal mogelijk te doen. Ik ga vaak gewoon even met mijn oma praten of een klein wandelingetje maken. Dit zou je ook met je ouders kunnen overleggen :)

 

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer